Ormsagan av Wilma

Wilma har börjat att skriva en hel del. Denna saga skrev hon i ett Word dokument på datorn i går och i förrgår. Har frågat henne om jag fick lägga upp den här på bloggen och det fick jag. Hon har börjat förstå att när det blir ett rött streck under det hon skriver på datorn så är det felstavat. Då har hon försökt stava om orden. Jag måste säga att jag är otroligt imponerad över hur duktig hon blivit på att skriva på sista tiden. Denna saga nedan har jag som sagt bara kopierat rakt av från hennes worddokument. Läs den gärna!

 

 

ORMSAGAN

ORM  VAR  UT  OCH  GICK  PÅ  PROMENAD

EN  DAG  OCH  TRÄFFA  EN  MASK

MASKEN  FRÅGADE   ORMEN

OM DEN  FICK  FÖLJA  ME  PÅ  PROMENAD

JA  DE  FOR DU  SA  ORM

MEN  DÅ  KOMMER  EN  EKORRE

DÅ  FRÅGADE    EKORRE OM  DEN  FIK  FÖLJA MED  PÅ   PROMENADEN

DE  FÅ DU OM  DU  VILL  SA  ORMEN OCH  MASK

OCH GICK OCH GICK TILL SLUT VA DE FRAM OCH TRÄFFA EN  IGELKÅT

DEN FRÅGADE OM DEN FIK FÖLJA MED

SÅ  VA  ALLA  VENER  TILL SLUT

SÅ VA SAGAN SLUT


Kommentarer
Postat av: Elin

Du får hälsa att det var en trevlig saga med ett mycket bra slut! roligt att dom blev vänner :)



Nu har jag förresten sökt. Jag sökte specialped. i första hand och tidigare år i andra hand. vi får se ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback