Nya skor


Igår var vi runt på varenda skoaffär i Luleå som var öppen och letade skor åt Wilma. Våren kom fort som bara den och i helgen har vi haft 15 grader.. alltså plusgrader... *nice* Snön på vår lilla gräsplätt är snart borta för ca två veckor sedan var snön över staketet. Det har gått undan vill jag säga. Måste fösöka städa ur och rensa både förråd och klädkammare nu de kommande dagarna. Började lite smått i helgen, men känner att det är så mycket som jag bara vill slänga iväg att jag inte riktigt vågade fortsätta. En hel del var redan slängt men det syns inte om man tittar in i förrådet och klädkammaren ser det ut som ett bombnedslag.

Stor del av det vi har i förråden är tjejernas försmå kläder.. både vanliga kläder, ytterkläder och skor ÖVERALLT! Sen finns det en hel del av Lars gamla kläder också. Han har slängt mycket och han har även gett bort en hel del. Men det finns fortfarande kvar. Har fortfarande svårt att förstå att han har s på kläderna nu! *sjukt* Sen finns ju även massor med påsar med mina "gamla" kläder i mindre storlekar som jag hoppas snart kunna komma i igen. Skulle kännas så skönt att slänga mina gamla kläder som jag numera har i garderoben... :-)

Mycket som inte används med andra ord, men känns inte riktigt bra att slänga iväg saker som skulle fungera och lägga ut det på blocket kräver ju att man fotar och skriver om det hela. *suck* Jepp vi har det vi gör framöver. Men nu känner jag att jag kom lite bort från ämnet som jag startade skriva om. :-) Så tillbaka till Wilmas skor. Efter mycket om och men blev det dessa skor som vart inköpta.

Köpta på Skokanonen för 200 kr


Nova fick nya skor förra veckan ett par svarta med rosa detaljer. Kanske lägger in en bild på dem sen. Hittade ingen på internet. Vi har även fyndat en resväska till Nova tills vi ska åka till Turkiet i augusti för ca två veckor sedan. Det blev denna väska, köpt för 99 kr på Coop. Som hittat. Vi andra hade ju väskor sen tidigare så blev bara att köpa en. Tror alla andra i familjen även velat ha denna skönhet. Fin som bara den. När vi åkte förra året delade flickorna på en resväska Men nu när vi ska vara borta i två veckor känns det som att de behöver ha en väska var. Både för extra kläder att ta med, men vi hinner ju shoppa lite extra på en vecka till i Turkiet också... ;-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback