Sista skriftliga uppgiften är inlämnad...

Idag var det redovisning av den sista skriftliga inlämningen, den har bara inväntat denna dag då man i slutet av uppgiften skulle skriva ner lite tankar kring de gruppdiskussioner som vi hade under dagen. Efter lektionen skrev jag klart den och lämnade in den. *skönt* Idag var sista lektionen i själva LTU... nu har vi en tenta kvar som är på tisdag (31/5) samt en redovisning på Teknikens Hus på onsdagen och sedan är det slut... Jag är färdig! Kan knappt förstå det hela. Känns som det var nyss vi började skolan. Var på stan idag och åt middag med några vänner.. Som jag lärde känna för snart 4 år sedan då vi av ren slump hamnade i samma basgrupp. :-) Den var trevligt att komma ut en sväng.

I morgon är det dags för cermoni på skolan där vi som tar examen får ett diplom och en nål av något slag. Mamma, Pappa och min lillasyster kommer och efter cermonin blir det examensfika. :-) Examensbevis får vi först när alla kurser är inrapporterade... Förhoppningsvis innan den 1 juli så jag slipper allt tjorv med lärarlegitimationen.

I går var jag upp på stan och skulle köpa mig en klänning till i morgon. Gick runt och spanade en massa alla klänningar var typ blommiga eller leopardmönstriga. Har lite svårt för blommiga klänningar äger knappt något som är blommigt.. hehe och överallt var det blommiga klänningar. Provade en massa... alla som jag provade passade.. vilket var kul, men ingen kändes rätt. Sedan såg jag en klänning när jag gick in i en affär.. en petrolfärgad klänning (med blommor) Den måste jag pröva tänkte jag. Brevid den hängde även en klänning i samma modell fast rosa med blommor. Jag äger i princip inget som är rosa.. förutom några strumpor kanske.. :-) Men av någon anledning tog jag med mig den. Provade den första klänningen och den var fin! Tyckte mycket om den. Sen provade jag den rosa. Och den var också superfin. Brukar mest köpa mörka kläder.. svart hör väl till det vanligaste.. men inte denna gång.. Blev rosa. Väldigt somrig. Är väldigt förvånad av detta val. Tror även älsklingen vart väldigt förvånad. Han verkade nästan helt säker på att jag skulle köpa en svart klänning. Denna klänning är nog så långt från det jag i normala fall brukar köpa, men än har jag inte ångrat mig i alla fall. :-)

Nä, nu måste jag ta och lägga mig så jag orkar upp i morgon.. :-) Ska hålla tummarna för att mamma inte blir försenad hem. Hon har varit i södra sverige på utbildning med jobbet och skulle komma hem i morgon kl.6. Så  det kan bli tajt med tid...

Jo, förresten... idag kom ringarna! Vi har bytt ut våra gamla ringar nu och har haft på mig den nya förlovningsringen... Den är sååå fin kan inte sluta titta på den... :-) *nöjd* Även passat på att testa så vigselringen passar... och det gör den.. har provat den 3 ggr för säkerhetsskull... *blink*

Nu sängen.. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback