Bilder från helgen som varit...

Nova

 

Wilma med sin nya sparkcykel

 

Hjälper till att stoppa upp studsmattan


Nova hoppar


Alla mina älsklingar hoppar tillsammans...

 

Mina hjärtan...

 

Karusellåkning


Det tyckte tjejerna om...


Flyga lite flygplan...


Värmer upp inför resan till hösten...


Tjejerna körde lite lastbil med...

 

Wilma har köpt nya klänningar


Solskyddskläder



Midsommar...

I morgon är det midsommar.. vad mysigt vi kommer att fira den med mina föräldrar och grillning och en massa fisk står på menyn. Det ska bli kul att se dem igen, även fast man bor nära så blir det inte alltid så ofta som man ses. Ser fram emot en långhelg (3 dagar) med förhoppningsvis massa sol.

Jag har väntat sen jag slutade skolan på att få reda på vårt betyg på vårt examensarbete... Idag var sista dagen.
Det som kom i inkorgen var ett mail till alla studenter som läst den kursen där det i princip stod att det fanns uppsatsen som blivit godkända och välgodkända samt de som inte klarat granskningen. De sistnämnda hade blivit kontaktade separat. Examinatorn förklarade sedan att nästa vecka kan vi kolla i vårt brtygsdokument vilket betyg som vi fick. INGA ytterligare kommentarer kommer att lämnas. Måste bara säga att jag tycker att det är dåligt. Det är ju något som vi arbetat med under en sån lång period och kämpat med så nog vill man ju ha en kommentar åt minstonde den behöver ju inte vara lång och så men en kommentar. Hur svårt ska det vara jag menar nog har man en åsikt när man läser igenom arbeten på 30-60 sidor. Det måste man ju ha. Jaja.. bara att vara glad och vänta tills i morgon.

Jobbar ju förresten heltid på Telia i sommar vet inte om jag nämnt det tidigare. Är inne på tredje arbetsveckan redan. Det har gått fort... Känner att man hunnit glömma mycket på ett år och att de hunnit hända mycket i utvecklingen också. Men samtidigt är jag lite förvånad över hur mycket som jag faktiskt minns.

Lars har börjat jobba kvällar på sitt "sommarjobb"... Känns skönt att vi båda fick ett jobb i sommar det såg ju inte så ljust ut under våren men det kan vända snabbt. Det som är ännu bättre är att barnen inte behöver vara på förskolan/fritids hela veckorna som vi trodde. Jag jobbar mycket dag och Lars mycket kväll och natt så vi får i hop schemat ganska bra med hjälp av Svärmor som ställer upp och tar de timmar med barnen som kör ihop sig. Tror att det endast var 7 dagar som barnen behöver vara på förskolan. Nog för att de trivs där och så, men jag tcyker att det är skönt att de kan ha sommarlov och slipper gå på sommarförskola eftersom det inte är på deras ordinarie lokaler eller byggnad.. vad man nu säger.. :-)

Älsklingen har nått sin målvikt och är nöjd med den... ev. några kilo mindre sartsar han på själv kämpar jag fortfarande på med min.. ;-) Skam den som ger sig..


Bjuder på en bild på min älskling!

Den 22 juni firade vi 9 år tillsammans och 8 års förlovning! *älskar dig gubben*

 


I dag blir Wilma 6 år gammal!

Idag är det 6 år sedan vi blev föräldrar för första gången, vilket innebär att Wilma vår stora tjej fyller hela 6 år i dag! Herre gud vad tiden har gått fort. Känns som att det var igår som hon föddes och som hon var en liten bebis. Nu har hon redan gått ut förskoleklassen och om några veckor börjar hon första klass... :-) Det känns spännande.

Prinsessan Wilma

 

Igår var vi upp på stan och eftersom det var kronprinsessans bröllopsdag delade de ut tiaror till alla barn. Wilma var prinsessa hel dagen och ville se brölloppet på tvn.


Idag har vi firat henne hela dagen lång. Dagen började med traditionell paketöppning på morgonen...

Wilma öppnar sina paket på morgonen

 

Mera paket


Wilma visar stolt upp sin present


Syskonkärlek

Vid lunchtid var det dags för kalas. I år bjöd vi bara klassen på kalas för att slippa fundera på vilka som man ska bjuda... Hade Wilma fått bestämma hade det nog varit 50 gäster på hennes kalas. Idag var det 10 och det räckte gott och väl.. ;-)

 

Wilma 6 år

Wilma dansar

 

Tårtan


Redo att blåsa ut ljusen


Nova fikar

 

Dags att öppna paketen


Mera presenter


Och ännu fler presenter

 

Efter kalaset kom farmor på besök och firade Wilma med fina presenter... I kväll blir det film och myskväll hela familjen...


Wilma tackar för alla fina presenter...