Föräldrarråds möte

Har precis kommit hem från föräldrarråds möte... Var riktigt spännande att få vara med och ta del av alla planer som de har för förskolan i sommar. Utsidan ska totalrenoveras under v.27-31 under sommaren för 1 500 000 kr. Blir riktigt fint. Har fått se ritningen. Fasaden ska målas, det ska bli nya assvalt + plattor. Nya träd, buskar, gungor, rutchkanor, klätterställningar och mycket mer.

Ang. Wilma så funderar vi fortfarande känns inte som att det är ett beslut som måste fattas denna vecka.. Utan vi får se hur vi gör med det.

Ang. huset har vi valt att inte försöka gå vidare med det. Vi har varit och kikat på det. Var ett par saker som inte riktigt föll oss i smaken. Gården var en aning för liten efter att vi diskuterat det hela, Nu är jag inte någon besiktningsman men jag tror att taket skulle behövas bytas ut inom ett par år.. i alla fall inom 10 år och det är ju ingen liten kostnad. Huset saknade en kamin som vi gärna skulle vilja ha. Däremot hade den bastu, nyrenoverat badrum, 5 sovrum, stort garage  öppen planlösning, nyrenoverad tvättstuga och en friggeboda.  Skulle ha varit att flytta in direkt där och sedan renovera efter som.. Rum för rum. Alla tapeter föll oss inte i smaken överallt och golven i sovrummen skulle behövas bytas ut. Orsaken att vi vart så himla intresserad var att det var ett väldigt bra pris för ett stort hus, som dock kräver lite "fixning" för att falla oss i smaken. Sedan var det ju i ett område som vi i framtiden vill bo inom. Budgivning pågår just nu så det lär säkert öka en del i pris. Vi får se vart det landar på. Nåja, det kommer fler hus.. hoppas jag. Och då kanske man hunnit vara en sväng till banken innan.. haha..Tankarna på hus lever vidare och nu ska jag se nytt läge.

Tankar...

Idag har det uppstått en hel del tankar… Började redan i morse när jag lämnade barnen på förskolan innan jag for vidare till jobbet. Det hela började med att jag pratade lite med Wilma om en bok hon tog fram och visade mig. Sedan kom en av hennes förskolelärare fram till mig och vi började prata om hur utvecklad Wilma är för sin ålder och att hon kan så mycket, blivit så stor och duktig på allt. Alltid kul att höra positiva saker om sina barn. Sedan kom meningen som fått mig att fundera hela dagen.. ”Vi tycker att hon är så pass utvecklad så att hon skulle kunna börja förskoleklass redan till hösten”… Ett år innan med andra ord.. Vet ju att hon alltid haft mer gemensamt med äldre barn t.ex. Nova (Wilmas kompis ej vår Nova) och Mirjam som båda är ett år äldre. Sedan de slutade på hennes förskola har det inte varit likadant, inte samma sammanhållning med någon annan o.s.v. Många tankar finns det.. är hon redo för det? Hon kanske behöver det väldigt mycket eftersom det inte finns någon på förskolan hon umgås mycket med och det är mest små barn där.. Vi ville ju helst inte ha henne här på Porsön och hade hoppats hinna flytta innan hon började skolan.. o.s.v.

 

En annan tanke som faktiskt dök upp i våra huvuden redan i går kväll men som i dag blivit mer och mer spännande. Vi har hittat ett hus som vi vill ha.. verkligen.. Har dock inte varit till banken och har med andra ord inget lånelöfte, men vi funderar starkt på det i alla fall.. Har ju inte heller varit på visning och sett det live... Vi har ju rätt bra inkomst nu när jag också jobbar så omöjligt känns det inte som att det skulle vara. Nu ska jag ta mina tankar och lägga mig och sova…


Jag är klar!!!

ÄNTLIGEN!

Har suttit och slitit den sista veckan och nu är jag äntligen färdig med alla uppgifterna till skolan. Jag har dock inte lämnat in dem ännu, jag tänkte ta och läsa igenom dem en sista gång i kväll eftersom jag suttit framför datorn nu ett bra tag och känner att jag behöver ta en paus nu och få lite distans till dem för annars är det meningslöst att läsa igenom dem.. Hur som helst ska lämna in alla i kväll.. *nice* På måndag börjar nästa kurs som jag tycker verkar lite mer rolig och givande än denna kurs.. *håller tummarna för det i alla fall*

Nu ska jag diska och städa lite innan jag hämtar mina små älsklingar och sedan far till jobbet efter att älsklingen kommit hem.

Jo förresten får tillbaka ca 3500 kr på skatten.. inte helt fel ! ;-)

Håller på att lyssna mig less på en låt nu.. orden har fastnat i huvudet snart.. brukar alltid haka upp mig på en låt och spela den VÄLDIGT ofta i ca en månad och sen är jag less.. haha.. Känner ni igen den?

 

I’m moving on and I’m gonna get stronger now

And nothing will break me down

I will not give in to doubt

 Those days are gone

I can be who I wanna be

Start living my life for me

 I believe that finally

 I’m moving on


En underbar dag...

Vaknade tidigt i dag.. Solen har lyst hela dagen och vi har haft 8 plusgrader.. med andra ord en väldigt bra dag...

Wilma och jag gick i vanlig ordning till gymnastiken på lördagmorgon.. sedan har vi varit ute lite. Vi har också hunnit med att vara och leta efter en taklampa till tv-rummet.. och vet ni vad! Vi hittade en denna gång.. äntligen! :-)

Sedan har vi umgåtts hela familjen, vi hyrde Mamma mu och kråkan i dag och har precis sett klart den. Båda tjejerna tyckte om denna tokiga ko.. Tycker det är jätte mysigt att ha filmkväll med tjejerna.

Annars har det varit väldigt mycket pluggande och en del jobbande nu på sista tiden...

Bilder från idag...



Nova och Wilma innan vi åkte iväg för att leta lampa...




Lampan



Vardagsrummet...

Bilder från i dag!

Några bilder från i dag när vi var ute och lekte. Sedan har vi haft det mysigt.. Wilma har varit på gymnastik och sedan har vi sett film hela familjen och nu är det melodifestivalen!

























En Shopoholics bekännelse

Var på bio i går med en ny vän som jag inte känt så länge. Vi hade riktigt kul och hon bjöd på förhandsvisning av "En Shopoholics bekännelse". Filmen var bra och lite roande, ingen film som man ser fler än en gång. Fast de filmerna är sällsynta. ;-)

Flickorna börjar piggna till nu och Wilma har inte ont i öronen nå mera. Tror första dagen på den nya förskolan blir i morgon. Wilma ser fram emot det som en galning och Nova vill dit varje gång vi gått förbi. Jag tycker också självklart att det ska bli spännande att se hur allt ser ut och hur allt fungerar. Synd bara att man har så bråttom på morgonen när man ska på skolan. Får dröja kvar ett tag när jag hämtar dem tror jag.. Haha.. Nä, största problemet i morgon blir väl att hitta rätt ingång i byggnaden.. Svåra problem va? Ska bli kul i alla fall…

Stjärnor, linser och äpplen...

Jag har läst en bok i helgen som handlar om att leva med autism. Den var faktiskt bra och den är skriven av en kvinna från Tyskland som fik sin diagnos autism när hon var 25 år....Nu ska jag komma på något kreativt sätt att redovisa denna bok på. Har till onsdag på mig..

Är hemma med sjukt barn i dag.. Nova hostar lite mest när hon är ute och på natten men är i övrigt nästan lite för pigg och har ett ton med överskottsenergi. Har börjat bygga massa puzzel denna vecka...

Wilma är den sjuka i denna familj. Hela sportlovet har hon haft feber och hostat m.m. I går fick hon ont i örat och i dag gick vi till vårdcentralen. Dubbelsidig öroninflamation, värst på högersida där det hade blivit väskefyllda blåsor. I vanliga fall ges inte pencilin till barn över två år, men läkaren tyckte att det var så pass aggressiv öroninflamation så vi fick medicin denna gång Vi har även beslutat att börja med en kur av mirakelmedicinen som vi fick rekommenderat när Wilma var mycket sjuk som liten. Hälskokostmedicin som ska stärka imunförsvaret för nu har flickorna varit sjuka med små mellanrum sen i mitten av januari... Det är inge roligt. Lars skulle kolla om hälsoaffären i stan hade hemma Bio- Strath elixir..För nu vill vi vara friska.

My Mind´s Eye Magnolia

Mina papper kom tidigare i veckan... *glad* Nu ska jag bara ta mig tid att scrappa lite! OBS de är ännu finare i verkligheten, nu syns ju bara en liten del av varje papper..


papprena är cm 30 *30 cm



Nu ska vi strax ha lite familje mys. Vi har börjat hyra en barnfilm på lördagar och ser den tillsammans innan barnen lägger sig. Förra veckan såg vi Bolt. Vi har också sett Råttatouille och Alvin och gänget. I dag blir det Allas hjälte. Är bra att ha barn för då kan man se alla barnfilmer och ha barnen som bortförklaring. Älskar disneyfilmer.. Blir kul sen när tjejerna blir stor nog att gå på Bio. Gissa vem som frivilligt kommer att gå med dem... ;-)

Upp och ner...


Bilden talar väl för sig själv...


Nu var det länge sen sist igen.. har varit utan internet ett par dagar efter som vi bytt internetleverantör. Varför betala för internet när man kan få det gratis.. Känns skönt! Nu har vi i alla fall internet igen. Skönt, man är lite smått beroende när man har skola och sånt. Fick en härlig komplettering förra veckan när jag missade en lektion gjorde den i lördags.. kändes hopplöst först måste jag säga fattade inte mycket. Pratade med Elin och blev lite mer insatt i det hela, sedan hjälpte älsklingen mig och till sist fick jag hjälp med en sista uppgift som jag inte fattade av Morgan.. som sedan skickade in den åt mig eftersom jag inte hade internet.  Hemskt att inte fatta något, men det var dåligt förklarat i instruktionerna man måste nästan ha varit på lektionen för att fatta hur man skulle ha gjort kompletteringen. Men det är gjorde och läraren hade inget att anmärka på. Jag som inte tycker om att be andra om hjälp utan vill klara saker själv... Tack så mycket för hjälpen i alla fall...Tur att man har vänner och familj. På tala om vänner..Har träffat Julia N två gånger sen jag bloggade sist tror jag. Alltid kul att ses fast de blir sällan.. 

Min syster har varit och hälsat på en sväng också. Hennes kille var med om en skoterolycka och blev inlagd på Sunderby sjukhus. Han verkar återhämta sig bra trots att han skadade ryggen. Kunde gått mycket värre.

Jobbar på har haft Digital-tv utbildning denna vecka.. och ska ha säkerhets utbildning på fredag. Idag är jag sjuk! Har i princip ingen röst till och från, ont i halsen, hostar och har haft feber. Inte så lyckat i mitt yrke.. (supporttekniker) När man måste prata hela dagen, men som tur jobbar jag först på onsdag nästa vecka. Då bör halsen ha blivit bättre igen. Flickorna är också lite hostiga. Är glad att de lyckades pricka in denna vecka när Lars är hemma med dem. Han har kompat ut hela veckan för att de ska slippa vara på en temperär avdelning. På måndag är det en ny byggnad man ska gå till på morgonen. Får se om man kommer ihåg det eller om man går till den gamla. Skulle inte förvåna mig ett dygg om vi går fel... Det som är positivt är ju att den nya förskolan är närmare så måste passera den för att komma till den gamla. Så då kanske det ringer någon klocka. Kanske värre när man ska hämta dem efter en lång dag.. haha

Hade en hel del annat som jag tänkt skriva men har tillfällig minneslucka nu tror jag så får återkomma.. ;-)


Mina sötnosar... Ni är mitt allt!
( TACK FÖR KLÄDERNA MORMOR OCH MORFAR!)


Wilma älskar att bli fotograferad... (vissa dagar)