Praktik och plugg...

Har ju denna vecka kvar på praktiken.. känns tuft att stiga upp så tidigt varje dag, men samtidigt längtar jag efter att får ett fast jobb och ha ett jobb att gå till under dagarna och sen när man kommer hem så har man enbart familjen att tänka på och inte en massa studier.. nu är det inte långt bort.. nästa jul tar jag examen... Längtar!!!

Faderskapets omvandlingar – frånvarons socialpsykologi det handlade kursuppgiften om som jag precis lämnade in. Nu ska jag sätta mig ner och skriva om Bourdieux teori och göra en analys utifrån ett genus, socioekonomiskt och etiskt perspektiv.. *gäsp* Blir trött bara av att läsa de.. haha..

Jo förresten det blev fotografering i dag för båda tjejerna så i dag är jag glad...resultatet vet vi ju dock först om ett tag!

Kram på er..



Dagarna bara flyger iväg...

och jag har inte prioriterat bloggen...

Det har hänt en hel del sen jag uppdaterade sist och jag hade tänkt köra en snabb sammanfattning.

I skolan fick vi 12 st kycklingar efter en lång väntan. Tre klarade sig tyvärr inte ut ur äggen.. Annars har jag haft 2 veckors praktik på en härlig förskola. Har 7 dagar kvar och jag trivs jätte bra där. Har haft lektioner i min distanskurs vilket innebär två långa dagar 8-18 som är väldigt intensiva och innehållsrika.

Jag har varit på förräldrarådsmöte, hunnit vara förkyld i en vecka, varit till Kalix och hälsat på i den nyfallna snön. Barnen tyckte det var roligt att åka från höst till vinter och sen hem till hösten igen. ;-)

Barnen har varit lite småförkylda, Wilma missade skolfotograferingen och jag var väldigt upprörd att skolan inte kan meddela när det är för hon hade kunnat vara med om vi fått info om detta. Hon missade även omtagningen av porträttfoto pga att hon var på teater den dagen. Så i morgon ska vi försöka sneaka in henne på fotografering på förskolan.. får se hur de slutar.. hoppas på en syskonbild i alla fall..

I helgen har vi varit ute och lekt, städat, tvättat och myst tillsammans hela familjen. I fredags var Wilma på 7 års kalas hos en klasskompis. Mina världsliga problem i veckan bestod av vad köper man åt en pojke på 7 år samt lämnar man henne ensammen på kalas nu? Svar: Radiostyrt flygplan samt ja. Hon var ensamen på ett födelsekalas för första gången.. ojoj vad jag är överbeskyddande.. haha

Just nu är jag glad över att vara frisk igen..
Jag är stressad över att jag har en hel del att göra denna vecka. Praktik 40 h, tentaplugg, hemtenta + 2 skriftliga inlämningar. Sen nästa vecka är även helt proppfull med redovisningar, examinationer och en skriftlig tenta. Ska bli skönt när denna läsperiod är över...

Kan bjuda på två bilder på våra fina kycklingar...

 

 

Visste ni att de inte behövde vara gula? Vi fick en gul, en brun, tre gråa och sju svarta kycklingar.  Jag insåg detta for två år sedan när jag såg min första kyckling och innan det så trodde jag att alla var gula... typiskt barnprogram som kommer med osanningar för i dem är kycklingarna alltid gula.. ;-)