En helt underbar vecka...

nallarna
Wilma myser med sina STORA nallar

Denna vecka har varit helt underbar! Började med att jag och Wilma steg upp vid sex på morgonen i söndags. Kände mig utvilad och Nova och min sambo hade lite välbehövlig sovmorgon, så jag och Wilma passade på att baka scones till frukost! Här är resultatet av Wilmas första scones bak. Hon var så jätte duktig! *slutar aldig imponera*


Wilmas scones



gungar

Vädret har varit helt underbart större delen av veckan. Soligt och skönt! Det gäller att ta vara på dessa dagar nu.
 Man känner verkligen att våren börjar komma. Vi har varit ute en hel del och lekt hela familjen under veckan...

              
Massor av bus i det underbar vädret. Wilma åker rutschkana, madrass och rider på björnen utanför oss

I måndags var jag och Linda och promenerade runt sjön och sedan gick vi på babysången här på porsön.
I tisdags var vi till bvc på förmiddagen. Nova var hela 74 cm lång och vägde 8870g. :-) Sedan och jag och promenerade lite. Efter att jag hämtat Wilma på dagis så gick vi till mötesplatsen och var där i 2,5 timme.
I onsdags var jag ute med flickorna på förmiddagen. Efter lunch for min sambo och Wilma i väg och handlade. Nova sov på balkongen och jag passade på att röja lite i kaoset här hemma.

sover pa balkong

I torsdags blev det ännu en promenad. *stolt* Sedan åkte vi upp hela familjen och gick på marknaden här i stan.
I dag har jag och flickorna varit upp på baby sången inne i stan. Allt gick super bra. Wilma var helt underbar. Var inga problem på vägen dit, på bussen, där eller på vägen hem.

flickornamina
Mina flickor

Det var lite snabbt från våran vecka. Nu ska jag ta och passa på att lägga mig i tid för en gångs skull. *kram på er*

7 månader...

7 m?nader
Idag blev Nova 7 månader gammal. Man hinner inte alls med.

Min sötnos har blivt så stor nu. Hon kryper så snabbt. Man stoppar bara ner henne på golvet så brukar hon sätta fart mot stora systers rum. Tycker verkligen om att vara där inne och titta på Wilmas leksaker. Hon har fått smak välling för första gången i dag. Åt ca 10 ml. Så får se hur länge det tar innan hon vill ha välling istället på kvällen.

Nova 7 m?nader
Sitter i fotöljen

Under veckan som gått har Nova varit sjuk och haft feber. Hon hade feber i 5 dagar ca 38-38,5 grader. Men var annars rätt så pigg. Natten mot torsdagen blev hon helt prickig. Tänkte först att det var 3 dagars feber som hon haft, men dagantalen stämde ju inte + att man har högre feber då. Så jag gick upp till Bvc och bad en sköterska titta på henne för säkerhets skull. Lisbeth kom också och kikade. De tyckte att det såg ut som virusutslag, men sa att det även kunde vara något som hon inte tålde. Var inte prickarna borta på måndag skulle vi återkomma. Men nu är de borta, förvann i dag! Hoppas att de inte kommer tillbaka.


Prickarna i ansiktet och på ryggen


Annars har det inte blivit så mycket denna vecka. Vi har tagit en och annan promenad och jag har varit upp till stan en sväng och handlat lite. Förra helgen var vi och hälsade på hos mina föräldrar och min lilla syster uppe i Kalix. Det var jätte trevligt som vanligt...

wilma 2?r 9m?n gammal
Avslutar men en underbar bild på min stora prinsessa!

Nu ska jag ta och lägga mig! Gonatt på er...

Snart 2 veckor sen sist...

Nu har det gått snart 2 veckor sen jag sist skrev, får ta och skärpa mig lite nu. Vi har haft så underbart väder på sistone så det har resulterat i att man varit ute otroligt mycket. Flera gånger vissa dagar.  Hoppas hoppas att det håller i sig detta väder nu!

vinterpromenad
VILKEN UNDERBAR DAG!

              
Vi hittade på massa skoj denna soliga dag här är lite bilder från lekparken
 

Så vad har hänt sen sist då! Som jag tidigare nämnt ett antal gånger är Nova rätt så gring till och från. Hon äter mycket på natten och sover desto mindre, har försökt skylla denna orolighet på att det är tänder på G, men det kommer ju aldrig någon tand. Så därför prövade vi att ta bort gröten på kvällen och se om hon kanske får ont i magen av det eller så. Blev ingen skillnad. Så efter en vecka fick hon börja med den igen. Hon äter nu en portion äppel och päron gröt på kvällarna och hon älskar verkligen den. Brukar få lite vatten till och det är en höjdare. Hon är fortfarande orolig och sover dåligt så min sambo vill börja med vällning. Men jag är lite orolig att hon inte vill fortsätta amma då, har sagt att när hon blir 7 månader då kan hon få det till kvällen. *åhh det är ju snart*

 
Nova kryper
Nu kryper hon...


Annars har hon kommit på det där med att flytta händerna nu. Hon lyckas flytta dem ca 3-4 gånger sen går hon ner och kryper på armbågarna. Visst kan man säga att hon kryper då?? Ser ju inte ut som att hon ålar sig längre. Men undan går det, man kan inte lämna henne utan tillsyn för då är hon någon annanstans på en gång. DET GÅR FÖR FORT!

 
Nova i g?stolen
Tyvärr lite suddig bild, men hon står ju inte still i stolen...*ler*

Hon har även börjat gå mycket i gåstolen nu. Fast det är ju förstås bara korta stunder som vi låter henne vara där. Men skulle hon få välja skulle hon nog sitta i dem hela dagarna. *ler* Sedan har hon lärt sig pekfingergreppet, så hon lyckas få upp minsta lilla sak från golvet så det gäller att städa nu.

 

Vi har hunnit vara förbi och hälsat på flickornas kusiner Robin och William (som blev 2 år) förra veckan. Var trevligt. Fast man bor så nära så blir det sällan som man ses. Sedan har vi varit med grannarna och lekt lite som vanligt! Sedan har jag och Nova varit och hälsat på hos en av mina kompisar (Helena), det var så roligt att ses igen. Nu får det inte dröja lika länge tills nästa gång! Sedan brukar jag och en nyfunnen vän (Linda) vara ute och promenera en hel del. Idag var vi en vända runt sjön. Vad duktig vi var! *stolt*

 

Igår när vi hade nattat Wilma hörde vi hur hon låg och pratade där inne på sitt rum. Vi gick och lyssnade mot dörren. Då började hon sjunga. Klockan började bli ganska mycket så vi gick in och sa att hon måste ta och sova nu så hon orkar upp till dagis. Då säger sötisen att hon håller på att sjunga lilla snigeln för nallen. Vad goo hon är. Hon läser saga åt nallen och sjunger för den så att den ska somna innan hon gör det..*skratt*

 

Förra veckan i torsdags när vi hämtade Wilma från dagis. Berättade fröknarna att hon hade klättra upp i ett skåp och tagit alla napparna som de andra barnen har när de ska sova (Wilma sover inte eller använder inte napp). Hon hade gått och lagt sig under täcket i sovrummet och låtsats sova och lagt alla nappar under täcket. Sedan när fröknarna skulle nattade andra barnen så hittade de inte napparna. Sen hade Wilma och hennes kompis Nova smugit in i målar rummet den dagen och målat på varandra med turspenna. Hon var helt blå både på armar och rygg. Så det var bara ner i badkaret när vi kom hem och det är fortfarande inte helt borta. *Vilken busunge man har*

 
    
Fler bilder på min sötnos
 

Jag har under dessa veckor hunnit börja med min nya hobby, scrapbooking! Åhh så roligt det är! Har hamnat i träsket som de säger! *hihi* Önskar bara att man hade mer tid över till detta!

Vi har fått sålt en massa barnsaker nu också och man har lite smått seperationsångest över vissa grejer. *skrattar lite åt mig själv*

 

Vi har denna månade börjat föra budget över vart pengarna tar vägen varje månad. Det är lite intressant att veta tycker jag. Så får se hur den ser ut sen. Har även börjat betala tillbaka på mitt studielån denna månad. Känns inte så motiverande eftersom det är nog ett par år kvar av studierna. Snart är det dags att söka skola?*har redan ångest*

 

Har handlat lite nya kläder åt mig själv denna vecka, åhh roligt att lägga lite pengar på sig själv för en gångs skull. Jag brukar alltid prioritera barnen. Och i för sig vi kunde inte låta bli att köpa dessa fina vinterkläder till nästa vinter åt Wilma. Det blev ett par svarta REIMA täckbyxor med hängslen och en rosa jacka från Didriksons. Den är sååå fin! Wilma brukar ju alltid ha röda kläder ska bli fint att se henne i rosa nästa vinter!


     
Nya kläder till Wilma 


Hmm vad mer dåå..jo just det Wilma har ju varit på öronkoll igen! Denna gång såg kurvan rätt så bra ut! Men eftersom hon haft så pass många öroninflammationer så blir det att vi får en remis till Sunderbyn. De frågade om hon snarkade och det gör hon ju faktiskt. Så då sa de att de skulle kolla om hon hade polyper också. Det hade jag när jag var liten och det är ärftligt så är ju mycket möjligt. *alltid ska det vara något*

 

Nu har vi lite kaos här hemma också. Vi har ju äntligen fått ihop pengar till omtapetsering. Så nu försvinner snart denna blåa hemska hall. Ska bli så fint! Vi har tagit bort garderoben från hallen (är en annan tapet där den stått) och det blev så stort! Vad en garderob kan göra skillnad.

 

Nu i veckan ska min sambo till tingsrätten för han blev hotad på jobbet innan jul..*kul* och sen till helgen blir det nog att åka till mina föräldrar och min lillasyster i Kalix. Har inte varit där sen jul, p.g.a. att de hållit på och renoverat lite hemma. Så vi hoppas att vi är friska så att det blir av!  


Blev nog det längsta inlägget hittills. Otroligt vad det kan hända mycket under två veckor!