Andas ut...

Nu är tentan äntligen gjord. Gården kändes som en befrielse över att ha gjort bort den ÄNTLIGEN! Det var inte alls lika svår som jag inbillat mig själv att den skulle vara. Svarade på alla frågor och var ingen som jag kände att jag inte kunde. Hoppas inte på VG, är möjligt att jag kan få det men eftersom det var inte många "slarvfel" man får ha då, men ett starkt G är det ju i alla fall annars skulle jag bli förvånad.

Jag vill ha helg NU!  Gårdagen kändes så skön.. Slappnade av på första gången på väldigt länge! Men i morse när jag vaknade ville jag inte stiga upp. Jag ville bara ligga kvar och sova. Varför ska sängen vara så himla skön på morgonen?

Om ett tag ska jag börja göra mig i ordning och fara till jobbet. Jobbar länge i dag. Vi hade först tänkt fara på en majbrasa i dag, men eftersom jag jobbar rätt länge i dag blir det att vi missar de som tänds tidigare och kl 21 tänds den på porsön och då är nog barnen i säng först vid 22- 22.30 och det känns sent så vi skippar den i år. Känns lite trist dock, har nog alltid varit på majbras på valborgsmässoafton.

Längtar till helgen.. vi har massa roliga saker vi ska hitta på då..

Pluggar inför tentan i morgon...

Börjar känna mig stressad nu... men tro att det ska gå bra i alla fall.. men man vet ju aldrig förren man gjort den. Är så pass få frågor med få poäng så man får inte ha allt för många fel på denna tenta. Har varit jätte duktig på att hitta på bortförklaringar till att plugga som i söndags var min sambo och tränade och jag skulle plugga hela kvällen. Vet ni va jag gjorde i stället? Jo, jag planterade om alla blommor inne.. haha Vi har även planterat lite fröer så vi får plantor att stoppa ut på gården till sommaren, grillat för första gången i år och tagit ut utemöblerna. Nä nu måste jag plugga..

Håll tummarna för mig morgon!

Nyklippt

Har blivit riktigt bortskämd i dag. Har varit och klippt håret, tonat och slingat det lite. De ni.. känns skönt och fräscht nu..

Inte den bästa bilden eftersom jag fotat själv, ser lite mörkare ut än vad det är också. Får ta en bild i solen någon dag.. ;-)

Sedan har jag äntligen blivit lycklig ägare till en Quick kut.. ;-) Äntligen! Tack älskling!!! Blev alfabetet Moxie som verkar följa med över allt när man beställer detta verktyg. Kan inte vänta tills nästa gång jag ska scrappa, men det får jag göra. Inget scrappande förren efter tentan.


Ont i ryggen, beslustångest och tentaplugg...

Idag har jag ont i ryggen. Skulle lyfta upp Nova från sängen på morgonen då hon inte ville stiga upp och självklart tänkte jag inte på hur jag lyfte henne och lyckades att sträcka ryggen.. åhh.. Känns frustrerande. Har i alla fall varit på en promenad i dag blev inte lika lång som jag tänkt mig eftersom det gör lite ont att gå, men det är bara att hålla igång och röra sig eftersom om man är stel och stilla sittande blir det bara värre. I måndags tränade jag i alla fall lite och funderar på att köra lite crosstrainer här hemma i dag. Får se hur det känns. Är dock inte ett ryggskott eller så för då brukar jag inte kunna röra mig... men men annars är det plugga plugga jobba jobba och plugga lite till som gäller närmsta veckan. Har tenta nästa onsdag och har redan börjat stressa upp mig inför den..

Annars börjar det närma sig att ta ett detta viktiga beslut angående Wilma. Känner fortfarande beslutsångest över det, men samtidigt vet jag vilket håll det lutar åt. Så vi får se vad som händer de närmsta dagarna.

Brorsan och hans tjej håller på att buda på en superfin lägenhet i Kalmar. Håller tummarna för att de blir lyckliga ägare till den underbart fina lägenheten. Däremot kan jag inte lova att inte vara lite "avundsjuk" på dem om de köper den. För den är riktigt fin!

Ett år äldre...

Är nu halvägs till 50.... Bara 25 år till och sedan är man där...



Älskar rosor

Jag har i alla fall haft en underbar födelsedag. Började dagen med en lång sovmorgon vilket var jätte skönt! Blev väkt av att barnen kom insjungandes med presenter och blommor. Var mysigt. Sedan var vi tillsammans hela familjen under dagen. Åt gått och umgicks. Var ute en del och lekte. Min nacke fick en lång och välbehövlig massage på kvällen. I dag har mina föräldrar och lillasyster varit och hälsat på. Fick presenter och ett trevligt sällskap.



Fina tulpaner... Känns kul att ha massvis med fina blommor här hemma.



De sista dagarna har vi även röjt lite i förråden och slängt en del, samt tagit fram saker som ska säljas. Har ute en annons på blocket redan och har fått sålt en del. Känns trist att sälja vissa saker, men används de inte står de bara och tar upp en massa plats.



En uppskattad present... ;-)

Har även fått i present att köpa mig en Quick kutz Squeeze Tool... så nu gäller det bara att hitta en sådan som jag vill ha och ett alfabet... är en sak jag velat ha länge...

Nu är påskhelgen slut..

Nu är man hemma igen efter att ha varit i Kalix hos mina föräldrar under Påskhelgen. Eller vi kom egentligen hem redan i går. I dag har vi varit ute över 2 timmar och njutit av solen och det vackra vädret. Kanske börjar bli vår snart ändå.. ? ;-)

Senaste veckan har jag haft väldigt ont i nacken, men efter att ha varit "hemma" i Kalix och badat bastu och fått massage av mamma har dte äntligen börjat kännats bättre. Har säkert suttit konstigt när jag jobbat.. Måste se till att tänka på det i morgon för då bli det jobb.. hel dag.. Skönt att jobba dag i alla fall brukar ju mest jobba kvällar och helger.

När vi var i Kalix passade Wilma på att åka skoter med morfar, det var en stor hit och hon ville inte sluta med det.



Nä nu ska jag ta och plugga lite till innan jag går och lägger mig... tentan närmar sig sakta men säkert...

Glad påsk!

Glad påsk önskar vi er alla som läser denna blogg! Hoppas ni får en trevlig helg tillsammans med nära och kära.
Själv ska jag njuta av 5 dagars ledighet från både skola och jobb. Kram




Veckan har känts lång men nu är den äntligen slut.. ;-)

Har börjat en ny kurs denna vecka och det har varit en del föreläsningar. Har inte känt mig riktigt frisk lite hängig och trött mest hela dagarna. Däremot har denna kurs börjat mycket bättre än tidigare kurser så får hålla tummarna att det fortsätter så.

Vi har börjat att planera upp vår sommarsemester lite mera och jag ser fram emot det även fast det är länge tills dess. Jag har även tagit beslutet att inte fortsätta jobba extra på Telia efter sommaren eftersom jag i stället kommer att läsa 150%  i skolan i två terminer och då går det inte att jobba 40% också. Känns viktigare att få läsa in en extra specialiering på distans än att ha lite extra pengar just då om jag kommer in, men skulle bli förvånad om jag inte gjorde det.

Har jobbat i dag hela dagen känns det som, barnen har precis somnat och nu ska jag ta och läsa lite om "Finns det "grön" ketchup?" en artikel i vår kurs Hållbar utveckling..

Hoppas alla haft en trevlig helg.. själv ser jag redan fram emot nästa... ;-)

I dag har vi skämt bort oss själva...

... vi har nämligen köpt denna i dag!


Den är så fin i vårt vardagsrum... ;-)

Det var egentligen inte ett inköp som vi planerat någon längre tid, men vår "tjocka" tv har den sista veckan bråkat väldigt mycket. Både med ljud och bild så i dag blev vi less på detta och köpte en ny Sony 40 tum..Den känns jätte stor.. haha.. Känns skönt att kunna köpa en ny tv bara så där..

Har fått reda på att jag ska vara på Svedjeskolan under min praktik i vår. Får vara med en tjej jag tycker om väldigt mycket och som är en jätte bra blivande pedagog. Det har verkligen betydelse vem man hamnar med på sina praktiker. Jag har haft tur att ha hamnat med två tjejer som fungerat väldigt bra tillsammans med mig. Så jag är jätte nöjd, men vet de som varit mindre förtust kring detta. Speciellt när man ofta har ett "projekt" som man ska genomföra tillsammans och så.

Har försökt att städa upp lägenheten i dag.. Men kan mest säga att det blev plocka upp och så. Kom aldrig så långt som till damsuga och skura.. haha .. vissa gånger önskar man att man hade en liten två (när man ska städa) men andra gånger vill man ha ett STORT hus.. ;-)

Nu ska jag förbereda mig för "lyxfällan"...