Cape East

Ska packa väskan nu för vi ska på en minismekmånad på Cape East som vi fick i bröllopspresent. En uppvärmning innan bröllopsresan som fortfarande är ett par veckor bort.

 

Cape East är en komplett spa-anläggning med världens största bastu, dunderdusch, snöfall, isvak, varma och kalla källor, floating och ett brett utbud av behandlingar. Dessutom innehåller Cape East 145 hotellrum, 7 konferensrum med plats för upp till 150 personer och en högklassig restaurang. Läget i Haparanda-Tornio med älven som stilla flyter förbi, orörd natur, norrsken och midnattssol är en upplevelse i sig.



Sommarjobb

Idag jobbade jag sista dagen på sommaröppet här på Porsön. Det har varit en trevlig tid och underbara barn. Har än en gång fått bekräftat vilket underbart jobb man valt att utbilda sig inom. Har haft 4 roliga veckor och jag har lärt känna andra härliga vikarier och tillsammans har vi gjort många roliga saker.

Har haft barnen på samma förskola. Wilma på fritidsavdelningen och Nova på min avdelning. Jag tänkte först på hur ska detta gå? Jag menar.. tidigare har hon gjort i princip allt tvärt emot vad jag sagt åt henne. Men jag tror vi kommit varandra mycket närmare dessa veckor. Det har varit underbart att få vara med henne och hon har lyssnat.. de flesta gångerna i alla fall.. min underbara tjej. :-) Känns lite trist att det var sista dagen i dag. På måndag blir det att springvikariera igen... från dag till dag. Håller tummarna för ett långvik till hösten, det har verkligen varit skönt med ett schema. Att jag har vetat hur jag ska jobba dagen efter. Längtar tills jag får ett fast jobb.

Jo förresten. Jag har numera även fått ett examensbevis... ;-) Så från och med nästa löneutbetalning får jag rätt lön... :-) *nice*

Du är allt...



Till dig
Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

För du är där när ingen ser mig
Du är där när stormen yr
Du är där när natten skrämmer
Och du är där när dagen gryr
Jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtiden är vår

Lalala…

När som klockorna har stannat
Och tiden tycks stå still
Och man inte vågar säga
Det man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
Då ska vi minnas denna dag
Och förstå vad som än händer
Är det alltid du och jag

För du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
All min längtan vill jag ge

Ja, all min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge



Ny bil

Vi har ju förresten köpte en ny bil. Denna gång blev det en Peugeot 407 med panoramatak. Stor rymlig och fin! Stor skillnad på komforten i denna bil från den vi hade innan. Några bilder på vår nya bil.

 

 

 


Flickorna klättrar i ett träd...

Flickorna klättrade en dag i ett träd medan vi inväntade att Lars skulle sluta jobbet. De klättrade ett bra tag och jag passade på att fotografera dem. Så här kommer några bilder...


Wilma tycker om att klättra... högt!

Denna klätterställning finns på Arcus Camping i Luleå. Wilma älskar att klättra och hon tog sig ända upp till toppen på denna. Hon sa att utsikten var väldigt bra där uppifrån.

 

 


Mera bad...

Denna gång cyklade jag och tjejerna till Lulsundet och passade på att bada en varm sommardag... Jag tyckte dock att vattnet var lite för kallt denna gång och håll mig på stranden men tjejerna badade...



Bad på Arons

Vi har varit ett par gånger och badat med barnen på Aronsbadet här i Luleå. Det är en utomhuspool som ligger på Örnäset.



Wilma älskar att bada...


Wilma i sin nya Takini



Nova gör sig redo att hoppa från kanten

Syskonkärlek

Mina älsklingar hos deras farmor

 

De myser på stenen tillsammans i sommarvärmen...

 

Äter glass och småpratar...

 

Nu märker de att jag fotograferar och de poserar för kameran...


Sommarens andra bröllop

Nästan två veckor efter vårt bröllop gifte sig Lars syster Gun och hennes Kent i Boden. Är mysigt med bröllop. Kul att träffa släkten på Lars sida också. Är inte så ofta man ser Wilma och Novas kusiner, de är så stora nu och har egna familjer och barn. :-) Grattis till er. Ni var så fina! :-)








Min kära lilla syster...

När vi var och hälsade på i Kalix drog syrran in mig på toan och bestämde att vi skulle ta några syskonfoton. Så då gjorde vi de. Det mesta vart svammel men dessa var rätt så okej... Rätt så roligt när vi tittar på foton längre tillbaka i tiden var det jag som var mörkbrun/svart i håret och hon som var SUPER blond..

 

och så samma bilder men i svartvitt...

 

 


Bröllopet

Vårt bröllop var den 22 juni 2011. Då på vår 10 årsdag tillsammans och på vår nioårsförlovningsdag blev vi man och fru. Inte en dag för sent!  Det var en fin dag och vi fick det litet och fint med god mat och trevligt sällskap. Precis som vi ville ha det. Här kommer några bilder för er som inte sett dem på facebook redan och för er som inte gjort det så finns det mer bilder där än vad jag lägger upp här.

En närbild på en av tjejernas bukett. :-)

Dukning i lokalen...

 

Vår vigsel

Vår vigsel

Nyvigda kommer ut ur stadshuset


Jag och min man.. :D

 

En del av maten...

Mera mat

Fördrinkar

och så klart alkoholfria fördrinkar...

 

och så våra drinkar...


Nova njuter av maten


Efter maten blev det så klart bröllopstårta.

Den var fylld med vitchocklad, persika och passionsfrukt. *mums*

Våra fina miranda nallar prydde toppen av tårtan!
Foto på hela familjen...


Tack alla för presenterna och för att ni ville vara med och förgylla vår dag!
och
Tack mamma, pappa, Julia och Malin för alla hjälp. <3