Tomten kom tidigt i år...

...fick nämligen denna av min sambo i går...

image386
*älska*

Nu var de ett tag sen jag uppdaterade igen.. vad sämst jag är på detta.  Ojoj... Har haft VÄLDIGT mycket att göra och lite med tid. Den gamla lägenheten är nu besiktad, känns väldigt skönt att ha gjort bort det. Flickorna har avlöst varandra med sjukdommar den sista tiden så har nästan alltid haft ett barn hemma. Därför har det blivit många långa kvällar och ibland nätter med pluggande för att hinna med allt. I går lämnade jag in en rapport som jah kämpat med ett tag. Det kändes OTROLIGT skönt att ha gjort bort det nu... Kan som andas ut ett litet tag för nu är de inte så mycket kvar av denna kurs.

image388
Har färgat underhåret mörkt... kanske inte syns såå jätte bra på denna bild. Men är supernöjd!

Var till sunderbyn med Nova i tisdags för att återbesök. Hon vägde exakt 10 kg med kläder på så lite uppåt har de gått på vikt sidan..*glad* och hon vad 83,5 cm lång. SÅ hon är ju en lång och smal tjej. Ska på återbesök i februari sen eftersom de tycker att hon är lite tunn och de vill ha koll på hennes vikt. Fick i går vara och handla in dubbla yllesockor och en innervante i ylle för att hon blir så kall när hon är ute. Men nu ska det väl ändå vara bra. Vill ju inte att lillgumman ska frysa.

image387


När vi var på sjukhuset träffade jag en kompis som precis fått reda på att hon hade cancer. Hon skulle opereras i morgon och till råga på allt är hon gravid så de kommer att ta ut bebisen som då är i v.32. Mina tankar kommer vara hos henne denna vecka. Man får verkligen en tankeställare på hur allt kan förändras på en enda dag.  *Tänker på er*

Ska och handla julklappar nu... kram på er alla!

Wilma som modell

image364

image363

image365

Ny adress...

Nu har vi flyttat till våran nya lägenhet och vi har börjat komma i ordning här. Känns sååå skönt att ha lite större och ändå använder vi inte ett av rummen just nu. För i morgon ska de börja tapetsera om Wilmas rum och det blir klart ons/tors nu till veckan... Då får tjejerna var sitt rum får se hur det går...

image360
Wilma var med och hjälpte till lite med flytten...

Vi har ju inte flyttat långt men det är då ändå jobbigt! Känns skönt att inte behöva stressa med flyttstädningen. Vi trivs väldigt bra här i den nya lägenheten. Nu får ni komma och hälsa på och se hur vi har det... *ler*

Nu till lite roliga nyheter! Har fått första betyget i första 7,5 poängen. Fick VG... *glad* Tentan är avverkad och det kändes hur bra som helst. Svarade på allt och hoppas att jag fick med det som läraren ville. Men man vet ju kanske inte riktigt hur hon bedömmer. Men det känns bra i alla fall. Nu känns det som att man kan varva ner lite. Har varit otoligt stressigt de senaste veckorna. *andas ut*

Årets dagisbilder har kommit. Wilma såg som vanligt ut som en dröm på sin bild, Nova såg jätte ledsen ut och på gruppbilden blev ingen av dem bra. Wilma busar och Nova gråter. *ojoj*

image362


Varit hos en kompis och fotat Wilma för att vara modell för hennes byxor som hon ska sälja. Kommer snart på internet. Flickorna fick dessa byxor för att de var med... ( inge bra bilder tyvärr men man ser ju byxorna i alla fall)

image361

Morfar finns fortfarande med oss och det är vi tacksamma för. Tack för alla era fina kommetarer. När han kom in på sjukuset gav de han max 3 dagar nu har det gått 3 veckor. Var på gränsen där ett tag, men min morfar är envis min mamma och mormor trodde att han somnade in 3 gånger den sista kvällen som jag skrev här, men det var bara långa andningsuppehåll. Nu verkar han må lite bättre i alla fall. Han har rört lite på foten på den sida som var/ är förlamad och sen har han börjat sitta korta stunder i rulllstol, men han äter fortfarande inget. Tyvärr har de under veckan upptäckt att han har en tumör i hjärnan som förmodligen var orsaken till hjärnblödningen.

En rolig nyhet är att min kusin Belina i Sthlm fått en liten Melker. Grattis! :-D

Nu ska jag ta och plugga lite...