Sportlov, skidor och skola...

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Hänt en hel del sista tiden. Förra veckan var det sportlov för tjejerna och vi gjorde allt möjligt. Åkte skidor, var på museumet uppe i stan, var på teknikens hus, var och badade och mycket mer. I söndags efter vi varit och badat blev Wilma jättedålig. Hon måde dåligt och var brännhet tog febern på henne och hon hade 39.3 under armen. I med alvedon med andra ord och sedan på måndag gick älsklingen med henne till läkaren och det visade sig att det var halsfluss precis som Lars hade misstänkt. Hela denna vecka har Wilma varit hemma. (Mån med Lars, Tis, med mig och Onsdag- Fredag med Lars) Nu är hon mycket bättre äter fortfarande penecillin och är lite trött. Men har fått bättre aptit nu och orkar leka och göra saker så på måndag får hon gå tillbaka till skolan. Var LÄNGE sen hon var där nu.. innan sportlovet så...16 dagar sen sist.. men vi har varit och hämtat hem lite läxor så hon inte ska ha kommit efter med skolarbetet. Hon är flitig fast hon är sjuk..

Denna vecka har jag varit på fältstudier onsdag-fredag i en andra klass. Har varit med under skoldagen och observerat det språkinlärningen. Underbara barn, saknar dem redan. Ganska konstigt att man kan lära känna en barngrupp så bra på bara tre dagar och jag som ändå varit så passiv i klassen också. Eftersom jag endast observerat och inte deltagit i undervisningen. 

Nu är det helg... Lars jobbar och jag har varit ute med barnen en sväng och låtit dem åka längdskidor. Vi var bara här kring kvarterena på Porsön. Hade gärna åkt iväg med bilen till något skidspår men det är svårt när Lars har bilen i arbetet.  Jo på tala om skidor. Lars har köpt sig en slalomutrustning. Både för att han behöver kunna det i sitt arbete (personlig assistent) och för att vi alla vill börja med slalom. Lars och barnen har aldrig åkt slalom så det blir spännande. Men Barnen ska få böra till hösten vi ska hyra utrustning till dem då och låta dem gå skidskola. Jag började åka slalom när jag var tre år gammal. Men sen jag fick barn har jag inte åkt något. Den utrustning som jag hade sist finns ju kvar men den är så pass gammal så jag ska köpa ny sen till hösten. Det är ju inte det billigaste. Men oj vad det hänt mycket på skidmodet sen jag kikade på skidor sist.. hehe.. var väldigt mycket som man ville ha... :-) Såna här dagar som i dag längtar man verkligen av att vara i slalombacken.

Idag när flickorna åkte längdskidor så såg jag en skoter som körde förbi med ett barn som åkte bakom med skidor. Det väcker minnen!

Bilder på min älskling...

 


Middag på stan...

Det händer inte ofta må jag säga, men efter att ha varit sjuka sen nästan början av året har vi under den tiden vi mått dåligt sagt att när alla är friska så ska vi gå ut och äta och fira det. Det blev av igår... Vi åt på Waldorf inne i stan.. Var riktigt bra mat!

Wilma njöt av de bra platserna

 


Nova var lite trött efter dagens aktiviteter men att se på fiskarna i väntan på maten var kul...

 

Speciellt uppskattad var den stora gula fisken på bilden...