Nu är Julen förbi och vi blickar framåt mot ett gott, nytt och förhoppningsvis friskt år!

Nu har julen varit och farit! Vi hade TYVÄRR det trevliga nöjet att åka på
 magsjuka/vinterkräksjukan nu under juldagarna. Så det var inte så roligt.
 
I väntan på tomten

I torsdags var i alla fall jag och min sambo och Nova uppe på stan och inhandlade de sista julklapparna medan Wilma hade sin sista dag på dagis. Så nu har hon ledigt till den 8 januari. På eftermiddagen hade vi en liten ”mini jul” med Wilma och Novas farmor och deras kusin tittade också förbi en sväng. Väldigt trevligt! Flickorna fick fina paket och sedan ägnade vi kvällen till att förbereda lite inför resan till Kalix på fredagen.
 
Framåt kvällen den 22 började jag må dåligt. Först tänkte vi åka hem på lördag eftersom vi inte ville förstöra julen för min familj, men min mamma insisterade att vi skulle stanna. Lars och flickorna blev dåliga under lördagen. Var skönt med lite hjälp när man mådde som sämst. På julafton var vi alla rätt så friska. Ingen som mådde dåligt utan vi var mest lite trötta. Så det blev lite julmat och sedan kom tomten på besök och fick dela ut en hel del julklappar! Vi åkte hem i tisdags.  

                   

Granen, jag, tomten och barnen...


Nu är vi hemma och rätt så friska, Wilma är lite slemmig i halsen men annars är det bra. Idag har vi tagit det lugnt, packat upp, tvättat och fyllt på kylskåpet. I morgon planerar vi att åka upp och trängas lite på stan och se om vi inte kan fynda lite på rean.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback