Myspys och en massa lek...

now
Tjejerna (15/11-06)
 

Trettonde veckan

Nu har ännu en vecka gått! Har insett att snart så är det jul. Åh det ska bli så roligt att börja pynta och greja för fullt. Men det är ju en hel del som man ska fixa innan dess. T.ex. inhandla alla julklappar. Har knappt börjat med julhandeln, men det löser nog sig innan tomten kommer. *ler*


Så vad har vi hittat på denna vecka då? I torsdags var vi hemma. Vi myste och tog det lugnt tillsammans.


                             


 Fredagen hade vi först tänkt ta oss upp på sången inne i stan, men det blev ett besök till bvc i stället. Nova var så röd i sin lilla rumpa. Fick lite av salvor som vi skulle smörja med tills det röda var borta. Passade på att ta och väga och mäta gumman som växer så det knakar. Hon vägde 6575g och bar 64,5 lång! Här går det undan vill jag säga! Blivande basketspelare kanske?? Ligger nästan 3 kurvor över ”normalkurvan” på längden och nästan 1 kurva över på vikten. Resten av dagen var vi hemma och grejade med olika saker och på eftermiddagen var vi hos grannen och hälsade på. Roligt att våra barn trivs så bra tillsammans! 


Lördag morgon inledde vi med att röja lite i vårat förråd, sen var vi och handlade mat och salvor åt Nova på apoteket. Sedan var jag ute med barnen, grannarna och en annan familj. Gick sen in och så fick barnen leka av sig tillsammans innan det var dags för middag. Min sambo passade då på att byta sovrum. Så nu har Wilma det stora sovrummet och vi det lite mindre rummet.

På söndag fortsatte vi städa efter lördagens flytt och så firade vi farsdag förstås! Natten mellan lördag och söndag mådde Wilma inte alls bra hon spydde hela natten och ont i magen så resten av dagen var vi hemma och tog det lugnt. Blev aldrig nå mer av det, undrar om det var en snabb magsjuka eller om hon ätit nå dåligt? 

 

mp
Wilma målar på mötesplatsen
 

I måndags fick Wilma gå tillbaka till dagis igen. Gissa om hon var överlycklig? På vägen hem från dagis gick jag förbi Lulebo och hämtade 2 hyllkorgar (eller vad de nu heter) till garderoben. Sen rev jag ut allt skräp vi hade i garderoben i hallen som innan detta inte haft en enda hylla. Nu har vi i alla fall 2! Ska hämta några till om ett tag de var tvungen att beställa in flera. Sedan flyttade jag över Wilmas kläder till våran gamla garderob. Det var populärt när hon kom hem. En alldeles egen garderob! Sen försökte jag städa upp lite innan jag gick för att hämta gumman från dagis. Var sedan ute och lekte och träffade först Wilmas kusiner och sedan Annelie och Isaac. Var riktigt trevligt!


På tisdagen passade jag på att fålla några gardiner och sedan for jag till mötesplatsen med flickorna. Där träffade vi några från Novas föräldragrupp + några nya ansikten.


Idag (onsdag) var det först tänkt att vi skulle fara på tupperwareparty hos Emma, Sanna och Vanessa. Men det blev tyvärr inställt. Nästa gång kanske! Hoppas vi ses snart. Annars så har vi busat hela dagen och myst tillsammans. Vi har varit ute väldigt mycket under veckan som gått och måste bara säga att vi har OTROLIGT mycket snö. Har en liten tjej som fullkomligt älskar det!

                   
Wilma och en hel del snö!

Kommentarer
Postat av: Kitti

Helou vännen!

Hoppas ni har det bra i snörusket! *ler* För min del leker livet och det rullar på. :) SÅ det ska va! *skratt*

Saknar dig.

Postat av: Heidi

Oh visst är de härligt med snön för ungarna, Jesper e helt tokig i den också! Tycker bara att de kunde vara ett par minus iställe för plus så det inte blir en massa slask!

2006-11-16 @ 18:41:46
URL: http://heidik.webblogg.se
Postat av: Anna

Hejsan!
Tisdag går bra men jag hade tänkt fråga om du och flickorna vill komma hit på lite fika på onsdag em i stället? Nova fyller 3 år då och det är öppet hus kan man säga. Tänkte att det kunde vara skoj för er att komma då. Barna kan leka och du kan få kika i mina album. Vi ska ha barnkalas på lördag och Wilma får gärna komma då om hon vill. Naturligtvis får även mamma och lillasyster komma oxå. :) Tänk på saken så hörs vi av sen. Kram!

2006-11-19 @ 21:52:22
URL: http://novasmamma.blogg.se
Postat av: Heidi

Vilken fin bild de va på tjejorna i kuriren idag :D

2006-11-20 @ 19:23:29
URL: http://heidik.webblogg.se
Postat av: Anna

Hej Jenny!
Tror att det blir ganska körigt i morgon. Har inte fått så mycket gjort i dag som jag tänkt. Vill gärna kunna sitta ner i lugn och ro och prata när man har besök. *ler* Måste baka i morgon och ordna med presenterna. Kan ni komma på onsdag eftermiddag så vore det jättebra. Vi snakkes!

2006-11-20 @ 22:44:39
URL: http://novasmamma.blogg.se
Postat av: Anna

Hej hej! Ja, vars tar tiden vägen??!! Håller på för fullt här men måste ju blogga liiite grann medans jag äter lunch. *ler*
Vid 14-14.30 på onsdag blir bra. Milla och pojkarna kommer då och sen kommer farmor och farfar, kusin och farbror senare. Ska bli kul å ses! Välkomna! Kram!

2006-11-21 @ 10:59:34
URL: http://novasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback