Nu är vi rastlösa...

storaflickan
Wilma 2 år och 4 mån
Tolfte veckan

Denna vecka har Wilma varit hemma från dagis, för att Nova inte skulle åka på vattkoppor redan. Läkaren jag pratade med tyckte att Nova fortfarande var lite liten för vattkoppor och rekomenderade att vi skulle ha hemma Nova tills de var över på dagis. Wilma har varit OTROLIGT rastlös, men jag förstår henne. Hon är van vid att leka och busa hela dagarna och absolut inte vara hemma med lillasyster och mamma hela dagarna. Har blivit mycket av de tyvärr. Detta för om Wilma skulle fått vattkoppor (vilket nu inte var fallet) så smittar det några dagar innan första pricken. Ville ju inte gå runt och smitta andra. Skönt att vi slapp det nu i alla fall. Ska ringa dagis på fredag och se hur läget är där, förhoppningsvis kan hon gå på dagis på måndag igen. Sedan har ju Nova varit och är fortfarande väldigt förkyld. Hoppas de ger sig snart! Hon har åkt på något virus, var till läkaren med henne i början av veckan. För hon hade feber, rosslade lite, hostade och snorade på för fullt. *man blir ju orolig* Inte ens 3 mån och redan sin andra förkyldning. Läkaren konstaterade att de var ett virus och sa att värme, vila och vätska var de som gällde för lilltjejen. Var ju även till läkaren med Wilma för hennes hosta och körtlarna på halsen. Var ingen fara med hennes lungor och så, allt lät bra. Knölarna på halsen som hon har fullt av är helt normalt. Man får tydligen så vid sin första förkylning och sen stannar de kvar. Vi vuxna har också så men vi har ju lite underhudsfett så då känner man inte dem. Känns skönt att fått båda tjejerna kollade nu i alla fall.  

Elektrikern dök upp till slut så nu är köket äntligen färdigt, men det tog ett tag! *glad*


 

I veckan har det som sagt inte hänt speciellt mycket. Vi har varit på svärmors 60 års kalas i söndags. Var trevligt att träffa släkten på min sambos sida. Blir ju inte så ofta man ses allihopa. Sedan har vi varit lite med grannens barn. Annars har veckan bestått av städning och inne lekar. Måste erkänna att jag är hilma rastlös, vill ut och träffa folk NU! Åker nog upp på sången på fredag om Nova mår lite bättre. *hoppas*

 
Har fotat lite bilder på mina prinsessor under veckan! Varsågod och njut…

                    
Våran underbara lilla Nova...
 
            
Våra fina flickor...

    
Sötnosen Wilma, fick äntligen en bra bild på hennes fina öga!

Kommentarer
Postat av: sussan

Hoppas Nova kryar på sig snabbt! Jättefina kort :-)

2006-11-09 @ 00:05:02
Postat av: Anonym

Va söta dom är! :P
Hoppas Nova kryar på sig snart så ni kommer er ut :) Man kan ju blir ganska rastlös av att vara inne, och Wilma som är liten mste ju klättra på väggarna hihi.
Nathanael blir ju rastlös av en dag inne!!!
Han börjar skolas in på måndag..Ihhhh...skojj, nervöst.

Kram Kram! !

2006-11-09 @ 09:19:16
Postat av: Heidi

Hoppas Nova bli frisk snart! Vi har nog åkt på samma virus här med Lucas, rasslar massor, hostar snorar och hade feber här i veckan! :S

Postat av: Malin Harila r

hej hej jenny...
vet inte om du kommer i håg mig men jag måste bara kommentera hur fina lill tjejor du har... =) ha de gott Malin

2006-11-11 @ 22:08:09
URL: http://malisen.blogg.se
Postat av: Anna

Hej Jenny!
Vilka fina prinsessor du har! Förstår att Wilma är rastlös. Har haft min Nova hemma några dagar oxå för att hon är förkyld och det är klart det blir tråkigt. Du får gärna titta förbi nån dag och kika på det jag gjort. Nästa vecka har jag jobb hela veckan men veckan efter skulle du kunna ta din Nova (måste skriva din o min så man inte blandar i hop dom*ler*) och komma upp när vi lämnat stortjejerna på dagis. Vi får pratas närmare.
Hoppas din Nova kryar på sig nu och får hålla sig frisk. Kramar!

2006-11-12 @ 20:40:02
URL: http://novasmamma.blogg.se
Postat av: Anna

Hej igen!
Nästa vecka jobbar inte jag, vad jag vet så det får bli tis eller torsdag. Nova ska till allergilkontroll på sjukhuset på måndag så hon blir hemma den dagen. Vi träffas på tisdag morgon på dagis så får vi se hur vi gör. :)

2006-11-15 @ 20:27:52
URL: http://novasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback