Nu är vintern här...

won
Mina tjejer (25/10-06)
Tionde veckan
 

Nu har vi varit och hälsat på i Kalix. Vi åkte i fredags och stannade tills söndagen. Det gick jättebra att vara där. Vi delade på oss, jag sova med Nova i ett rum och min sambo sov med Wilma i ett annat. Nu vågar vi bege oss dit fler gånger. Det var ingen lek att packa för alla 4 innan vi skulle åka iväg. Kändes som att vi hade hela lägenheten med oss, men känner att det är bättre att ha lite för mycket än för lite med sig.

 
tjejerna
Nova, Julia (min lillasyster) och våran linslus Wilma!


Min mormor och morfar kom också förbi när vi var i Kalix. De fick träffa lilla Nova för första gången. Det var trevligt att få visa upp lilltjejen. I Kalix passade vi även på att byta till vinterdäck. Var verkligen i sista minuten för på lördagen kom snön. Vad glad Wilma var åt den. Hon trodde det var dags för tomten när snön kom, hur hon nu kom ihåg det! Snön verkar stanna kvar nu i alla fall och det har blivit riktigt kallt. *brr* Det var hela 12 minus i början av veckan. Det var man inte riktigt förberedd på. Fick rota fram åkpåsen den morgonen. Blev ganska fullt i vagnen med den, men Nova verkar trivas. Ju varmare det är desto bättre! *ler* Det är bra att hon börjat trivas bättre i vagnen nu för jag har börjat promenera efter att jag lämnat Wilma på dagis. Är riktigt skönt att röra lite på sig. Man är ju ändå ute och påklädd så varför inte promenera lite då.  

åkpåsen
Nova myser i åkpåsen

Vi ska få nya bänkskivor + kakel i köket. Ser fram emot detta, får se när det blir dags. Kommer nog bli en stor skillnad i köket. *längtar* Vi har även tagit och kört en massa skräp till återvinningen. *äntligen* Bättre sent än aldrig! Annars har vi varit en del med grannarna som kommit tillbaka efter en liten sväng söderut.

Annars har vi prövat ta bort nattblöjan på Wilma med inte så lyckat resultat, hon får ha den ett tag till. Det är ju inte hela världen! Nova tar sin napp väldigt bra i bilen, men annars är hon inte speciellt brydd i den. *konstigt* Hon har börjat tycka om att ligga på magen och kämpa lite. Sedan har hon börjat hålla i lite saker som vi ger henne. Det var våran vecka de, här kommer lite bilder.

mage
Nova tränar nacken
nligger
Våran lilla Nova...
stortjej
har blivit stor...Titta bara!

wokt
Wilma i början av oktober innan snön kom

Kommentarer
Postat av: Tessah

Fina bilder gumman :)
Nu har jag börja blogga lite mer jag också. Skickade länken ifall du inte har den. Kram

Postat av: Camilla

14 dagars råkostsallad:
1kg vitkål
1 purjolök
4 morötter
1 gul paprika
(jag strimlar dessa i matberedaren, så det ser ut som en pizzasallad i "storlek" på bitarna)
Koka upp:
1dl äppelcidervinäger
1dl matolja
1 dl socker (valfritt, jag brukar ta ca 1/2dl)
1 tsk oregano
1tsk salladskrydda
1tsk salt

Hälla lagen över de strimlade grönsakena och rör om.

2006-10-31 @ 21:39:18
URL: http://mammamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback