Veckan som varit...

Förra helgen var vi och hälsade på Lars syster och hennes familj. Hennes ena son fyllde 4 år när vi var på semester så vi kom med en försenad födelsedags present. Är alltid roligt att vara hemma hos dem, tyvärr lyckas vi inte träffas speciellt ofta fast vi inte bor långt i från varandra. Man har så mycket annat för sig alltid och det är svårt att få en tid som passar alla.

Sen under veckan som gått har det hänt lite tråkigheter. Min älskade morfar fick en hjärnblödning i höger hjärnhalva. Känns jobbigt fortfarande att tänka på det. Men just nu mår han efter omständigheterna bra. Ligger fortfarande på sjukhus dock och kämpar för att återanpassa sig till vardagen. Får hoppas att det inte blir värre. Mamma, jag vet att det är mycket just nu, men glöm inte borta att tänka på dig själv också.

Mormor och Morfar- Vi tänker på er och älskar er väldigt mycket!

Har fått bråka med csn i veckan också. Har fått beslut om studiemedel från dem, men bara bidrag för ett barn. Enligt dem så var jag bara vårnadshavande åt Wilma. Så efter en hel del samtal till både csn och skatteverket så är jag vårnadshavande åt Nova också.

Jag börjar snart att studera...ojoj tror jag börjar bli lite nervös. *ler*

Nu till en lite roligare nyhet:
Wilma har slutat med nattblöjan! Jag är såååå stolt över henne! Mammas stora söta och underbara tjej!
I dag har vi klippt hennes lugg och hon börjar dagis igen på måndag efter att ha varit ledig i 2 månader. Hon ser fram emot det jätte mycket och längtar så efter alla sina vänner.

Försöker för fullt med att vänja mig att inte ge Nova nå mer mjölkprodukter. Hon mår mycket bättre. Magen beter sig som den ska. Den nya vällingen har däremot inte fungerat. Den heter Ekogo och ska vara utan mjölk. Men hon tycker först och främt inte om den och sen blir hon väldigt gasig i magen och får svårt att sova. Så nu har vi hoppat över den. Har övergått till: havregrynsgröt, solhavre och lite äppelmos. Hoppas hon klarar sig på det.

Lars är bortrest på fiskeresa till Pärlälven i Jokkmokk. Han är där med sin bror och en till kompis. Kommer hem i morgon. Så få se vad man hittar på i dag. Har en hel del som jag skulle kunna ta tag i men vet inte om jag orkar. Tror det mest kommer att bli att se tv och sitta vid datorn.

I veckan har jag varit och promenerat med Linda och Elis. Är alltid lika trevligt! Vi hade inte setts på ett tag eftersom vi varit borta under sommaren och haft besök m.m. Men det var så roligt att träffas igen. Hade verkligen saknat dem. Sen har jag promenerat själv en gång, kan säga att det inte är lika roligt. Sen har Jag och Nova varit hos Leila och Edvin och hälsat på. Linda och Elis var också där. De var roligt att ses inne en sväng också och inte enbart på promenader.

Idag har grannarna varit och hälsat på och vi fick ett utebord av dem som de inte ska ta med sig när de flyttar. *tacksam* Perfekt att ha till en början så man inte behöver panikköpa något nytt nästa sommar när vi kommer ha nedreplan och uteplats..*längtar*

Har inte haft ett ordentligt kalas åt Nova än, några från Lars sida har varit och grannarna har varit med en present. Får se om mina föräldrar känner att de orkar komma nästa helg. Beror nog helt och hållet på hur min morfar mår.
Har i alla fall tänkt bjuda över några av Novas kompisar på lite fruktsallad (och glass till de som vill ha). Försöker ju bli lite nyttigare av mig och det kan barnen också äta så. Får se vilken dag det blir. Har en hel del att göra nästa vecka.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Minna

Nä, en dator i köket är kanske ingen hit. Vi har våran i vardagsrummet o det är ju på gränsen... Vill så gärna ha en laptop, men vi får se hur det blir. Det är bra att du alltid länkar till din blgog när du skriver kommentarer hos mig så jag vet vilken Jenny det är. Jag har några stycken med samma namn som läser min blogg, så tack för det :)

Postat av: Helena

Hej vännen och tack för din fina kommentar i min blogg ;)
Tråkigt att höra om din morfar. Men det kommer nog bli bättre efter att chocken lagt sig och han kan börja rehabilitera. Tänker på dig iaf gumman!
Kramar från Kalix

2007-08-19 @ 12:24:55
Postat av: Sofie

Hej.
Ja, det var jag...som vanligt. Men blir oftast så när jag är uppe..åker sällan till Luleå. Men nästa gång ska jag försöka..annars kanske du och flickorna kan komma till Kalix. Jag pratade med Karin och kom fram till att jag aldrig sett Nova på riktigt..*illa*
Nu är jag iaf i Borås och ser fram emot skolstarten.
Massa kramar!!

2007-08-19 @ 17:09:54
URL: http://sofiiiegirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback