Life is a rollercoster...

image392

Hinner knappt börja le igen innan man blir återigen blir ledsen. Först morfar och nu mår mamma dåligt...
Nu får det vara nog! Orkar inte mer nu... jag vill att mamma ska bli bra nu och att vi ska få en lika mysig jul som alltid. Hoppas verkligen att nästa år blir bättre än detta...

image393

...................................
Lite om veckan som gått

I lördags var vi först hos en kompis och som bjöd på lunch. Vi var 4 familjer där, var riktigt trevligt och vi fick öva lite på engelskan för en av familjerna pratade inte svenska. Sedan var vi ute och lekte lite tillsammans med barnen. Sedan for jag till Julia i min klass. John och Morgan var också där. Vi skulle ha en liten avslutning på våran grupps tid tillsammans. Therese kom inte... *snyft* Vi såg lite på tv, åt lite kladdkaka, sedan spelade vi Geni 3 gånger i olika par. John var hela tiden i det vinnande laget, tur eller skicklighet? Hmmm.. mycket av båda! Sedan drack vi lite glögg och åt lite julfika. En jätte mysig och rolig kväll..

I söndags passade vi mest på att städa upp lite här hemma.

Julia kom hit i måndags och vi satt och pratade och målade bilder till vårat projektarbete. Vi surrade en hel del och helt plötsligt hade det gått 5 timmar. oj.. vad tiden går fort när man har roligt. Just när hon var påväg hem ringde pappa och berättade att mamma mådde dåligt.. :-( Kvällen blev inge rolig. Min syster kom hit och vi försökte tänka på annat och såg filmen Super Bad. Var lite si så där.. inte min film smak riktigt. Sedan sov hon över här.

image394


I tisdags kom min bror och hans tjej med flyget. De, Julia och pappa var hos oss ett tag och pratade en hel del om allt som hänt. Sedan åkte de upp på stan och jag gick till skolan för att göra färdigt en uppgift som skulle var inlämnad i går. Kändes skönt att byta miljö och komma iväg och prata med andra. Tänka på annat! Hade nog inte fått så mycket gjort om jag suttit hemma. Sedan åt vi middag hemma hos oss, nattade barnen och umgicks lite innan de begav sig till Kalix.

I dag har jag lämnat barnen på dagis och fixat till månadens budget och räkningar. Ska försöka vara lite kreativ med projektarbetet nu...

Kommentarer
Postat av: Tessah

Hej gumman. Va tråkigt och höra att mamma din mår dåligt nu.*krama* Hoppas hon blir bra snart.
Kommer ni till Kalix över jul? vilka dagar?
Vi är ett gäng som ska luncha nu på torsdag kl:12.00 på kina i kalix så om du kan komma så kom gärna.

Big hugs! :)

Postat av: Susanne

Men fy, håller tummarna att allt blir bra
Kram

2007-12-20 @ 14:24:04
Postat av: Anna

Hej Jenny! Vad tråkigt att höra om din morfar och att din mamma är sjuk. Håller alla tummar för att det ska gå bra och att ni får en fin jul.
Tack så mycket för julkortet, det var jättefint! Själv skäms jag lite för jag har inte skickat till er. Hoppas att vi kan ses under jullovet så jag kompensera er lite. *ler*
Önskar er en riktigt god jul!
*kram*

2007-12-23 @ 12:41:31
URL: http://novasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback