6 månaders kontroll...


Hon är så underbar...Min stora Wilma är så underbar! Hon älskar verkligen sin lilla söta syster! Idag var vi på 6 månaders kontroll. Allt gick bra och sen passade vi på att ta vaccinationen som man egentligen tar vid 5 månader. På grund av en massa förkyldningar har det inte blivit av förren i dag. Nova satt i min famn och Wilma på en stol brevid oss. Nova skrek som bara den när hon fick vaccinationen och grät ett tag efteråt. Wilma började genast trösta Nova. "Det går över", "Det är ingen fara Nova", "Schhh såå ja", "Titta här får du en leksak", "Ingen fara, det går över", "snart är det bra" och "det blir bättre strax" är ord som kommer. Wilma stryker Nova på huvudet under tiden. Jag berömmer Wilma efteråt för att hon var så duktig med lilla syster. Då berättar hon att hon blev rädd, hon vill inte att Nova ska ha ont. *Gu vad jag älskar henne*

Vi vägde och mätte Nova också..Hon vägde 8580g och var 72 cm lång. Så hon växer då..*ler stort* Har inte hunnit fota så mycket sen sist, bara lite bilder på Nova som kommer här.

Ligger på magen
Min stora lilla tjej...

Nova sitter själv
Nova sitter själv...

Nova står i krypställning
Redo att krypa...

Men hur gör man sen?
Upp på händerna, men hur gör man sen???

Kommentarer
Postat av: Heidi

Vi var också o tog 5 månaders sprutan här igår! Hoppas de gick bra på kvällen hos er inge feber o ont..

Postat av: sussan

hej! Hoppas Nova mår bra efter sprutan!Så gulligt av Wilma :-)

2007-02-23 @ 22:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback