En jobbig men även rolig vecka...(gnäll varning)

Mina fina tjejer
VISST ÄR DE UNDERBARA!

 

Denna vecka började inte som jag hade tänkt mig. Vaknade på måndag och kunde knappt röra mig hade så otroligt ont i ryggen. NEJ, inte igen! Hade ryggskott när Wilma var 7 månader gammal. Var ju inte ryggskott denna gång men nära inpå. Gjorde så ont att röra sig, tog mig knapp upp ur sängen också vidare. Detta kom förmodligen för att jag dagen innan gick och bar på henne i princip hela tiden + för att Nova börjat sova i våran säng så man sover otroligt dåligt om nätterna. Hon har gjort detta sen vi sänkte spjälsängen. Hon somnar inte själv i spjälsängen, vill inte ens ligga där och somnar hon med oss så vaknar hon när vi flyttar över henne. *djup suck* Några tips på hur man ska lösa detta?

 
Hur som helst måndagen var jobbig, tisdagen var nästan värre. Kändes som att ryggen skulle låsa sig ett par gånger, men jag rörde mig mycket men sakta. Blir tydligen värre om man bara sitter/ligger still. Onsdagen var lite konstig, kände mig helt död vissa gånger och sen mycket bättre helt plötsligt. På torsdagen kände jag att det var på väg att bli bättre. Sedan i fredags kunde jag röra mig mycket bättre och det gjorde inte längre så ont. Visst känner jag av ryggen lite då och då fortfarande. Ska vänta ett par dagar till och sedan är det bara att börja träna ryggen lite och i fortsättningen tänka på hur man lyfter.
  
Mina flickor

VÄRLDENS FINASTE TJEJER OCH DE ÄR MINA!


I fredags tog vi oss ut för första gången denna vecka (förutom promenaderna till och från dagis då). Vi gick och hälsade på hos Anna och hennes dotter Nova som är Wilmas dagiskompis. De tycker verkligen om att leka tillsammans, och hittar på en hel del bus! *ler stort* det var jätte roligt att hälsa på hos dem. Jag passade på att kika i Annas många fina scrapbooking album. Hon är så duktig! Åhh ja, har nog blivit nerdragen i träsket som de säger.  Min nya hobby! Jag har däremot inte börjat med det ännu. Håller som bäst på att inskaffa lite saker för det och sedan gäller det att hitta tid för detta. Sedan gäller det att bestämma sig för vad man ska börja med.

                   


Nu i helgen har vi städat lägenheten lite, tvättat en hel del och jag har klipp min sambo. Sedan har vi hittat på lite roliga saker också. Wilma har målat med fingerfärg. Det var kletigt och roligt!

 

Sen i dag var jag ute med flickorna och promenerade. Vi träffade Nova (Wilmas kompis) och hennes farmor i en lekpark och flickorna passade på att busa, åka rutschkana, gunga och åka bob. Var jätte kul med lite sällskap!


         
    


Nova har börjat sitta lite stadigare nu också men inte så man vågar lämna henne. Hon har börjat ta sig upp i krypställning ofta nu, men hon orkar inte så jätte länge. Nyss stod hon så i våran säng och gungade fram och tillbaka och helt plötsligt puttade hon ifrån med båda fötterna så hon tog som ett skutt fram. Såg så roligt ut som en liten kanin. Gu, vad min sambo och jag skrattade.  Tur att det var mjukt! Annars har hon börjat tycka om vatten jätte mycket nu, har börjat smådricka själv från nappflaskan. Känns som allt går för fort. Hon är ju inte ens 6 månader.. vill ha kvar min lilla flicka ett tag till..

 

Har säkert glömt en hel del av veckan som gått, men det är sent och jag är lite trött så nu är det dags att lägga sig. Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Tessah

Ja men de är ju ännu inte säkert att de inte blir mf för det. Men nu är risken lika som för alla andra iaf :) Men i natt märkte jag att jag börjat blöda ännu mer och nu i morsse brunt igen. Herreguuuuud va kroppen spelar en ett spratt alltså!

Va fina flickorna är! :) Så roligt vara in och läsa här när du uppdaterat ;)
kram kram!

2007-02-15 @ 07:38:05
Postat av: Anna

Jo, våra tjejer är visst lite busiga. *s*
Byter kläder med varandra o sånt. Nova var påklädd och klar när jag kom i går så inte märkte jag att slippovern var borta. Men det är lugnt. Nästa gång är det kanske Nova som lånar Wilmas kläder.
Va fin din blogg blivit. Nu fick jag lust att fixa min igen. *ler* Ha en fin helg! Kram!

2007-02-16 @ 23:00:48
Postat av: Anna

Ps. Glömde ju skriva att ÅH, vilka söta tjejer du har! Jättegulliga i samma kläder! Ds.

2007-02-16 @ 23:01:25
Postat av: Heidi

Oh va fina dom är era tjejor, och när dom ha likadana kläder helt undrbara! :) Och här vart lucas 5månader ihelgen, heelt sjukt! Tycker de ha gått mycke snabbare nu när lucas e liten än med jesper, nog för att e också gick snabbt men ja, du förstår! :) hoppas de är bra annars!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback