Länge sen sist...

Nova i Ergon
Nova i en lånad Ergo


Nu var det länge sen man hade tid att uppdatera igen. Förra lördagen åkte vi till IKEA. Det var väldigt roligt! Vi åkte dit med båda tjejerna och förväntade väl oss inte att det skulle gå speciellt bra att handla med två små. Men till vår stora förvåning så gick det otroligt bra. Vi fick handla ifred. *ler* Wilma satt i vagnen och pekade på lite av varje och sa ” DET DÄR VILL JAG HA!” Hon är så söt! Nova sov mest hela tiden. Vi hittade mycket fina saker, men hade man haft lite mer pengar så hade det blivit mycket mer. På vägen hem inskaffade vi en ny micro också. Sedan svängde vi förbi mina föräldrar i Kalix. Kändes lite konstigt att bara åka förbi en snabbis och hälsa på. Vi brukar alltid stanna ett par dagar och sova över.

 

Så vad handlade vi då, Wilma fick ett bord till sitt rum och en pall. Sedan blev det en någon lampa, kuddar, täcken, speglar, vaser och hur mycket som helst till köket. Var roligt och det blev inte speciellt dyrt om man ser på hur mycket som man fick. Att vi sedan glömde ungefär hälften av det vi tänkte handla och kom hem med lite oplanerade inköp hör väl till. *ler stort* Men då har vi en orsak att åka dit igen.

 

Så vad har mer hänt då. I början av denna vecka skulle Nova få sitt 5 månaders vaccination, men tyvärr blev hon förkyld så nu har vi skjutit upp det. Under veckan har vi varit på ett par promenader med Linda och Elis. Det är så trevligt att ha någon att gå med. *ler*

 
Nova äter på sin fot
Vilken god fot! *mums*

 
Nova har lärt sig en hel del under veckan som gått. Hon har börjat säga ”hej!”, låter så sött!

Sedan har hon börjat sitta lite smått som längst 1,5 min, men det är alltid något. Hon har även upptäckt att man kan stoppa foten i munnen och suga på stortån. Åhhh det går ju så fort. Snart är hon 6 månader och snart får man inte vara hemma med henne nå mera. *längtar inte till att börja plugga* Känns så snart.  Annars tycker jag att hon växer så otroligt fort hon hinner knappt använda kläderna så är de för små. Tycker hon ska vara min lilla bebis ett tag till. Gör verkligen inget om hon först börjar krypa när hon är 9-10 mån och över året när hon går. Känner verkligen ingen panik med såna saker, men det känns som att det är många som har det.


Nu är februari här och jag tycker vädret börjar bli underbart. Vilka härliga dagar vi haft. Nollgradigt, sol och mycket snö, kan det bli bättre. Vi har varit ute väldigt mycket och haft roligt!

 

Har framkallat fotografier på flickorna. Åhh det är alltid lika roligt! Insåg hur lik Wilma (när hon var liten alltså) Nova är.


 
Wilman

Lika som bär

Novan 

 

Vi har den sista tiden försökt hitta en 4:a för vi har inte tyckt att det har fungerat att ha datorn i samma rum som Nova. Men det är lättare sagt än gjort. Vi har därför inrett halva vårat stora förråd till data rum. *Det gick och det blev ganska fint* Så nu kan vi bo kvar ett tag till. Har också tänkt ta tag i att tapetsera om hallen nu. Valt tapet, men eftersom den är från -07 hade de inte fått in den ännu så får vänta någon vecka med beställningen.

 

Nu ska jag ta och vara med min underbara familj.


Kommentarer
Postat av: Heidi

Du jag håller med.. Jag tycker de kan gott o väl vänta ett bra tag innan lucas går, kryper och allt sånt.. Tror de är så me andra barnet ofta, man vet ju att förr ller senare kommer de ju ;)

Postat av: Anna

Håller med dig och ovanstående. Dom behöver inte ha så bråttom. *ler'
Så, Jenny, du är alltså på väg att bli en scrappare? HA, jag visste det!! *skrattar* Visste att du skulle bli nerdragen i "träsket" som vi kallar det. Välkommen!!! Du är på god väg med det du redan har. Du nämnde dekorationer så gå och titta i din sylåda om du har en för du kan använda knappar, band, garn och nål och tråd att dekorera med. Ljusmanschetter som du tröttnat på är oxå bra att slakta och sen använda blommor och blad. Sen finns det ju dekorationer att köpa men om du har nåt av ovanstående så börja med det och känn dig för. Kom i håg att använda syrafria (acidfree) produkter. Vanliga pennor, bläckpennor och dyl brukar inte vara syrafria bara så du vet. Det går fortfarande att anmäla sig till min kurs om du vill och om du inte tycker du har råd eller tid så ger jag gärna privatlektioner. *ler* Kanske du och flickorna vill komma förbi i morgon em och leka eller så kan vi komma till er? Vi har besök över lunchen men på em så är vi lediga. Du kan få låna hem lite tidningar och få lite mer tips eller så tar jag med lite smått och gott för att fresta dig ännu mera! *muahahaha*
I dag när vi gick hem från dagis så frågade jag Nova om hon ville gå och hälsa på nån och då sa hon Wilma. *ler* Sen blev det så att vi måtte handla och så somnade Nova och klockan blev för mycket.
Ha det bra så ses vi kanske i morgon, kram!

2007-02-08 @ 21:26:30
Postat av: Anna

Vad roligt att ni vill komma! Passar det vid 3 tiden för er? Kom tidigare om du tycker det blir för sent. Har besök över lunchen men hon är oxå scrappare och tycker bara det är skoj att det blir flera. *s*

2007-02-09 @ 10:09:34
Postat av: anna

trevlig helg!

2007-02-09 @ 10:19:20
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Helena

Hej Jenny!
Länge sen jag träffad er. Roligt att se lite bilder på flickorna. De bara växer å växer. Vi får ta och ses nån dag å snacka lite strunt :)

Hälsa familjen. Kram

2007-02-11 @ 11:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback