Nu har vi haft dop...

dop
Nova döps


Igår döptes våran lilla NOVA Maria Jasmine i Luleå Domkyrka. Var roligt att få träffa lite släkt, var tyvärr mycket bortfall pga. sjukdom men det går ju inte att göra något åt. Måste ta och tacka min moster som läste en text på dopet, min lillasyster som hällde upp dopvattnet, min bror som ville vara Novas gudfar och till min mamma och pappa för all hjälp med allt kring dopet *tack så mycket*

Dopet gick jätte bra. Nova var så lugn och sa ingt när prästen döpte henne. Hon älskar verkligen att bada så det var kanske inte så konstigt. *ler* Under tredje och sista psalmen "Tryggare kan ingen vara" somnade Nova i min famn. *vår lilla sötis*

doppresenter
Lite doppresenter

kallenova
Kalle och Nova


Känns skönt att gjort bort detta nu. Min bror kom till oss i fredags och sov över, var så otroligt roligt att träffa honom igen. Man hinner längta ihjäl sig mellan varven. Vi passade på att ta en syskon bild. Här nedan är min storebror, min lillasyster och jag.

kallejuliajenny

Idag har vi bjudit hit Wilma och Novas farmor och farbror på lite middag. *Älskar att ha gäster* Annars tycker jag att allt går så fort, Nova bara växer och växer. Hon har blivit så lång, stora flickan...Hon har också börjat röra sig lite efter golvet nu. Hon är väldigt nyfiken på den där kameran. Hon vill vara med och bläddra när vi läser böcker och hon lyckades stoppa hela handen i min smörgåstårta igår. *hihi* Hon är snabb, söt och lugn. *älskar henne så mycket*

krypa
Nova leker på golvet

I tisdags var vi och kollade Wilmas öron efter alla öroninflamationer. Vänster örat såg bra ut men höger såg inte lika bra ut. Efter att två läkare kollat det, konstaterade de att antingen är det vax på trumhinnan eller så är det en skorpa. *håller tummarna för det först nämnda* Har fått örondroppar nu och så ska vi på koll igen den 22 januari.

matrester
Vårat lilla otvättade charmtroll...


flickorna
Tjejerna myser tillsammans i fotöljen idag...(14/1-07)


Så det var lite från oss, lite text och mycket bilder. Nu är det dags för sängen här, men lämna gärna en kommentar innan ni går. *kram*


Kommentarer
Postat av: anna

kikar in..

Postat av: Tessah

Ja vi börjat och må bättre igen men nog är man allt seg ännu alltså.

Dom är ju så fina flickorna !! :P
Va stor lillesyrran din blivit föresten! :)

kram Kram!

2007-01-15 @ 15:54:16
URL: http://www.tessah.blogg.se
Postat av: Heidi

Va kul att dopet gick bra! :) Ja visst växer dom, Lucas är snart 4 månader och stooor! Hoppas ni ha de bra!

2007-01-15 @ 17:27:00
URL: http://heidik.webblogg.se
Postat av: Kristina

Roligt med ett lyckat dop. :) Har du gått ner i vikt? Du ser så smal ut på bilderna.

2007-01-16 @ 00:51:48
URL: http://kramkalas.blogg.se
Postat av: Lisette med Alice & Lo

Vilka fina foton från dopet, du är verkligen snygg :) Jag vill ha ditt långa hår!

2007-01-16 @ 18:51:28
Postat av: Anna

Va kul att dopet gick bra. :)
Hoppas ni är friska och mår bra för övrigt. Själv jobbar man den här veckan. *ovan*
Kram!

2007-01-16 @ 19:58:51
URL: http://www.novasmamma.blogg.se
Postat av: sussan

kul att du fått träffa brorsan! Dopet såg ju jättemysigt ut
kram på er och hoppas allt blir bra med Wilmas öra

2007-01-16 @ 21:07:56
Postat av: Smurfjane(familjeliv)

Vilka goa tjejer ni har.

2007-01-17 @ 09:16:52
Postat av: Madde

Hej=) Vilken fin blogg du har! Toppen fina tjejer=)

2007-01-19 @ 17:42:26
URL: http://tildesmamma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback