Hoppas alla haft en lika trevlig midsommar som vi...

Nu har en vecka passerat sen sist jag skrev. Min sambo har blivit pappaledig nu så vi har hittat på en massa roliga saker tillsammans.  
image274
Första gången barfota

10 månader och 1 dag gammal (18 juni) tog Nova 8 steg, nu börjar hon våga allt mer och mer. Hon släpper hela tiden och går mellan olika saker. Idag har hon till och med börjat gå ut från saker utan att ha någon annan sak i närheten. Så nu märks det verkligen att hon vill och att hon tycker att hon kan.  Vår barnmorska sa att när de tagit 5 steg så räknar de att de går. Men vet inte riktigt om jag håller med, för hon går ju inte så bra ännu, men snart! Hon har också lärt sig att öppna skåp nu och att dra ut lådor. * djup suck* Kunde hon gärna fått vänta med ett bra tag till.
 
Förra onsdagen (20 juni) fyllde våran lilla tjej 3 år! Hade släkt här och firade henne. Var trevligt som vanligt. Sedan på eftermiddagen gick jag och vägde och mätte Nova. Hon hade blivit 78 cm lång och hade gått upp hela 5 g sen sist. Vilket resulterade i en vikt på 9300g. Så fick en tid för återbesök om en månad eftersom hon inte gått upp knappt något de senaste månaderna.  Hon blir bara länge och smalare.  


image267
Wilmas första åktur (har målat över ett barn i bakgrunden om ni undrar varför det ser konstigt ut)

På torsdagen åkte vi till Örnäset för att gå på tivoli. Wilma tycker verkligen om det. Hon fick åka sin allra första karusell någonsin. Vi har tidigare tyckt att hon varit för liten och varit oroliga att hon inte skulle klara av att sitta still hela tiden. Men det gick jätte bra! Hon var så duktig. Hon berätta de att hon varit lite orolig i början men sen blev det roligt. Hon ville fortsätta åka sen. Åkte sedan hem en hel del mjukisdjur rikare.

image268
Nova med den nya ekorren


 I fredags begav vi oss till Kalix för att fira midsommar med min familj. På väg dit stannade vi och hälsade på min sambos pappa en sväng, men eftersom de har 2 hundar och 1 katt blir det bara att hälsa på snabbt utomhus. (är pälsdjursallergiker) Vilket är lite trist. Hur som helst! Vi hade en jätte trevlig midsommar med min mamma, pappa, syster+ hennes kille. Saknade min bror och hans tjej  lite då, men de kommer ju om 2 veckor?*längtar*

image269

Midsommar

image270

 VI FIRADE 6 ÅR TILLSAMMANS OCH 5 ÅRS FÖRLOVNING PÅ MIDSOMMAR!
( känns inte som vi varit tillsammans sååå länge)  

image272

I lördags kom min mormor och morfar och hälsade på. Vi åt en god middag tillsammans och firade deras 55 års bröllopsdag. Dags att gifta sig snart om man ska få uppleva en sådan. Är nog inte många som får vara med om det nu för tiden. Wilma passade på att bada och plantera blommor med mormor. Wilma fick sina första myggbett varav två gjorde så att hela hennes högra knä svällde upp. Såg hemskt ut! *stackars lilla gumman*  


image273
Wilma badar i Kalix

På söndag fixade vi bilen lite grann och sedan begav vi oss hemåt.  Hela helgen har vi haft fint väder och sen när vi kom hem så har både måndag och tisdag varit trista, gråa och regniga. Men det har blivit en hel del långa promenader både i Kalix och här i Luleå. Gäller ju att hålla igång om man någonsin ska bli av med alla dessa extra kilon som man samlat på sig under årens gång. 


image275
Ute lek...

Igår var vi och köpte en resesäng åt Nova, nackkuddar till barnen, solskydd till bilen inför den kommande semestern. *åhh vad jag längtar* Men det är ju ca 1 månad kvar ännu.  I morgon bär det nog av till Leo´s lekland! Det är så skönt att kunna åka iväg när som helst och hitta på saker tillsammans som familj. 

Ha en fortsatt trevlig kväll..

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, vad mysigt ni ser ut att ha det. Lediga allihopa och kan ta det lugnt och skönt. *avis* :)
Lite körigt på jobbet nu och jag har jobbat extra i går och i dag men vi måste försöka träffas en gång innan jag och Nova far till falun.
Kram!

2007-06-26 @ 20:58:03
Postat av: Minna

Visst är det underbart att vara hemma hela familjen? Vi är bortskämda ;) Vad duktig Nova är som går så mycket. Nora gick ju 8 steg samma dag som Nova, men har inte gått mer sen dess. Gullungen mig, hon är så himla försiktig så det finns nästan inte. Tror hon kommer gå när hon är 13 månader. Vi får vänta och se :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback