Välkommen ljuva sommar...

image249
Wilma gungar lite väl lättklädd kanske, en långärmad tröja åkte på rätt snabbt...

Nu är det juni och vad man har längtat efter sommaren. Inga mer vinterkläder och stora projekt för att ta sig utanför dörren. Nää nu är det bara att ta på sig ett par skor och springa ut och njuta av det underbara vädret!

Min sambo har 2 veckor kvar av jobbet och sen ska han vara pappaledig fram till januari. Ska bli så underbart...Han är ledig med Wilma under sommaren och med Nova under resten av året.

Nova har fått plats på samma dagis och avdelning som storasyster...Åhh vad glada vi blev. Hade först inskolning 20/8 i år men pratade med områdeskontoret om man fick ha kvar platsen på dagis om man betalade för den fast man fortfarande var pappaledig..Och vet ni vad det gick...*jipppi* Idag innan sången gick jag och barnen dit för att lämna in lite papper som behövde vara påskrivna och då sa hon att om vi ville kunde hon garantera oss en plats i januari på det dagiset och vi slapp betala fram till dess... Åhh allt känns så underbart just nu! Så den 10 januari börjar Nova på dagis!

Vad har hänt under veckan då??

I måndags var jag och promenerade och sedan scrappade jag lite... Fick gjort en LO.  Älskar verkligen denna hobby, att jag inte kommit på att börja med det tidigare?? Nova sov fortfarande inte mer än ca 20 minuter på dagen, så det var grinigt värre. Vet inte om hon inte vill sova pga mardrömmar...

I tisdags var det prommenaddags igen med tjejgänget. Denna gång strejkade både Nova och Oskar så prommenaden drog ut lite på tiden. Inget sovande på dagen i dag heller. Däremot tog hon sina två första steg utan att hålla i sig. *ojoj* :-) Wilma sprang vårruset på dagis och kom hem och visade stolt upp sin medalj åt alla hon kände..*såå söt*  På kvällen hade dagiset en arbetskväll för att fixa gården. På kvällen upptäckte vi massa stickor i Wilmas hand och efter lite övertalning fick vi till sist bort dem.

I onsdags var Wilma hemma från dagis vi var ute och lekte lite och hon fick sig en välförtjänt glass efter gårdagens hemskheter (stickorna). Nova var inte alls lika gnällig i dag, men sov forfarande inget under dagen...

image250
Nova vill oxå leka när vi är ute...

I torsdags var jag och Linda ute och gick. Nova strejkade i vanlig ordning skrek till hon somnade, MEN hon somnade till sist. Man såg riktigt hur trött hon var och kämpade verkligen emot det in i det sista! Sen sov hon i ca 1 timme..*hurra* Var sedan och klippte mitt långa nötta hår. Var superskönt att äntligen få det gjort. Skönt med lite egentid och allt gick bra med Nova hon hade inte saknat mig alls.

I dag fredags var vi upp på sången, förmodligen sista för oss innan sommaren eftersom det slutar på tisdag och vi brukar inte gå då. Sen har vi varit ute och lekt på gården och träffat många kända ansikten som vi inte sett på länge. Tänk vad lite sol kan locka ut folk...*ler*

Kram på er alla...

Kommentarer
Postat av: Minna

Jag kom ju aldrig för att säga det på sången, men oj så smal du blivit! Visst har du gått ner i vikt? Och fin i håret var du också! :)

2007-06-03 @ 20:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback