Lek och bus hela dagarna lång...

byggerlego
Leker med lego tillsammans

I natt har Nova fått sin 5 och 6 tand. Natten har varit ganska orolig, men sedan har hon sovit superbra i dag under dagen. Hon verkar inte ha så ont nå mera. Bits gör hon när hon äter..*ajaj* Önskar att hon skulle börja äta välling nu. Som mest har hon ätit 70 ml.  Men vi fortsätter och bökar på och tillslut tar hon väl flaskan.

Maj har varit en bra månad, med mycket tid för oss som familj. Däremot har vädret varit hur trist som bara den. Vi har prövat en massa nya maträtter och de har varit väldig god och ganska nyttig.

Novaute
Nova i vagnen

Nu är det snart juni och sommaren närmar sig. Jag längtar som bara den. Hoppas det blir en varm och solig sommar som vi kan njuta av till fullo. Min sambo ska vara pappaledig med Wilma och jag ska vara mammaledig med Nova. Ska bli så roligt att kunna vara med varandra utan att behöva tänka på jobb. Vi ska försöka oss på att åka och hälsa på min bror i Kalmar i slutet av juli/ början av augusti. Hoppas verkligen att det kommer gå att åka hela vägen dit med tjejerna.

Har verkligen kommit igång med promenaderna försöker att gå minst 3-4 gånger i veckan ca 1,5 timme. Så det känns bra.

Nu har våra nya grannar anlänt, blev inte en barnfamilj som vi hade hoppats på. Utan två killar ca 25 år, studenter och musiker...tror jag lämnar det vi de. Har inte de bästa förhoppningarna men får hoppas att jag har fel.

Scrappar när tid finns. Har gjort en snabb och enkel hemsida nu där jag lagt upp mina layoyts. Vill inte lägga ut adressen här utan ger den till de som jag känner bara.

Wilmaarg
Wilma försöker se arg ut...

Min mamma och pappa var förbi med en säng till Wilma här om dagen och de köpte en ny madrass åt henne med. Skönt att hon kommit upp lite från golvet nu. Nu ryms det att förvara leksaker under sängen i backar..*ler* 
Hon tycker om sin nya säng väldigt mycket och sover bra i den.

Novisleker
Nova på mötesplatsen

Annars har vi varit på mötesplatsen och babysången inne i stan under veckan som gått. Har blivit att leka ute minst en gång per dag trot det dålig vädret. Nova har börjat vara vaken mer under stunderna ute. Det är mycket roligt att titta på när storasyster leker med sina kompisar.

Novis
Nova

Bvc i morgon så får vi se hur stor Nova blivit...*spännande*

Kommentarer
Postat av: Linda

tjenis, va stora tjejor du har, så fina. Vill gärna se layoutsen om jag får?

2007-05-16 @ 13:33:06
Postat av: Anna

Så fina flickor! Nova har blivit så stor. Det är kul när dom vill vara med på mer. Så roligt att se nyfikenheten inför allt som är nytt.
Vi hade tänkt kika på huset på sundet i dag men det spöregnade just då så vi ides inte. Vet inte om vi vill bo just på porsön heller. *tveksamt* Det har dykt upp ett hus i sunderbyn oxå som känns mer intressant. *ler*
Du måste maila mig din hemsideadress för dina lo´s vill jag absolut se!!
Hoppas ni har det bra och att vi kan ses nån dag framöver.
Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback