Full fart...

Det har varit full fart hela veckan jag har hunnit med en massa roligheter sen sist och även en hel del skolarbeten. *ler* Som faktiskt också är väldigt intressant och roligt, hoppas att den känslan håller i sig i så där 3,5 år.


I måndags var jag på skolan och Lars var med Nova till bvc för att berätta hur helgen gått. Hon har haft strikt kost nu ett tag, kött eller fisk, potatis eller ris, grönsaker, frukt, nyponsoppa och Nutramigen (En välling som inte innehåller mjölk eller soja). Inte så mycket mer än det. Den nya vällingen tycker Nova om, men själv tycker jag att den är otroligt vidrig. Dyr är den också 179 kr för 400g. (räcker ca 1 vecka)

 

image337

Syskonmys i soffan

 

På tisdag skulle vi först ha varit på 1 års kalas. Novas kompis Elis firade sin första födelsedag, men han mådde inte så jätte bra, så kalaset blev flyttat till på lördag. Ser fram emot det.

 

Hade grupparbete och redovisning av våra power point presentationer samt gjorde och lämnade in en annan uppgift. *känns skönt*

 

Gårdagen började med en lektion och efter det åkte vi till Wilmas kompis Miriam och hälsade på. Glömde tyvärr ta med mig kameran. Flickorna matade grannens häst med äpplen, lekte länge ute på gården, Nova med. Och vi vuxna hann med att prata lite emellanåt. Wilma såg en groda för första gången.

 

Vi har bokat hotelrum på Piteå havsbad den 5 oktober. HELT GRATIS! :-D Det enda man betalar för är mat och bad. Det är ju inte något som man måste göra, men vi ska så klart göra det. Passar super bra för Lars blir 25 år den 7 oktober. *längtar*

 

image336
Nova vill helst gunga hela dagen lång

 

Idag har jag också varit i skolan. Har faktiskt fått en väldigt bra klass tycker jag. Synd att det bara är denna termin våran klass går tillsammans, till våren blir det andra grupper beroende vad man valt för inriktning. Lars har varit till läkaren med Nova i dag. De kom fram till att vi skulle hålla borta Nova från mjölkprodukter i en vecka till och sen skulle vi försiktigt pröva med mjölk och se hur reaktionerna blir. Läkaren tror att hon är allergisk mot mjölkprotein. Tycker att beskrivningen stämmer bra in på henne, men man måste fortfarande testa så att hon inte är Laktosintolerant. Vikt idag: 9750g så hon har ökat några gram, det går sakta men åt rätt håll.

 

En länk om mjölkprotein allergi: http://www.celiaki.se/mjolk.html

 

 

image335
Gogumman

Idag har Wilma fått vara på teater med dagis. Hon lyckades sitta still i hela 40 minuter och se föreställningen. Jag är så imponerad. *stolt*

 

Nu ska jag fortsätta med lite skoluppgifter.


Kommentarer
Postat av: Minna

Oj. Jag är nyfiken på hur ni kan få åka till Piteå o bo gratis? Tell me! ;)

2007-09-13 @ 22:54:11
Postat av: Kitti

Hej hej!
Äntligen hittade jag in hit. *ler* Va fint du har det. *tihi* Jag ändrade utseendet på min blogg åzzå, nu när jag ändå har "börjat om"... *skratt* Nu é jag ganska nöjd, och faktiskt känns det ganska kul att börja med det igen. :) Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback