Skola, skola och lite lek...

Har haft fullt upp i skolan sen jag sist skrev. Det är ganska mycket att göra just nu. Har i alla fall lykats få en härlig grupp att jobba med. Hade ett litteraturseminarie på 5 timmar i onsdags. Var jätte skoj, vi hade nog kunnat sitta och prata hela dagen, men vi hade ju lite andra saker inplanerade också. Är mycket skrivande och läsande, men även annat. Vi ska göra en liten kort film snutt också. Ska bli ROLIGT! :-D Idag har jag varit på stan och observerat lite folk. Kändes som att det var en del som kollade lite snett på en och undrade vad jag igentligen sysslade med..*ler* Som en kille i min klass sa när läraren föreslog att han kunde göra en observation i en lekpark. " Om jag sätter mig i en lekpark, tittar på barnen och börjar att anteckna så dröjer det nog inte så länge innan jag blir nerslagen" Åhhh det skulle kanske stämma...

Hittade några härliga citat i den senaste bok jag läste:


Förskoleundervisning är dock inte ett yrke för män och man tillfogar att lämpliga egenskaper är en god fysiks hälsa, värme och godhet, förmåga till personlig och social gemenskap, sinne för humor och ett tilltalande yttre


Vi kvinnor är inte de enda som blivit diskriminerade genom åren...


Någon pessimist (?) har påstått att det finns en likhet mellan ungdomar nu för tiden och Jesus : de bor hemma tills de är trettio, och arbetar de så är det ett under!

 

Haha...


Läraren lever och lär och läraren lär lära så länge han lär av sina elever, vilka lär lättare lära den lära han lär om läraren lär som han lever


Hängde ni med?

Så tillbaka till verkligheten

image338 image339
Mina fina flickor som inte alltid är så lätta att fånga på bild...

Flickorna har det bra. De har varit lite småförkylda men inget större. Vi satt och pratade lite här hemma och insåg att det är faktiskt första gången som Wilma är förkyld i år! Wilma har börjat massproducera halsband och armband. Nova har däremot ont till och från och har nu ganska sträng kost igen. Nu till veckan vill läkarna att vi ska pröva ge henne mjölk. Jag bävar inför detta. *VILL INTE* Jag vet hur de kommer att bli. Nova kommer grina och ha ont i så där 8 timmar och vi kommer inte få sova nå..Nog borde det väl finnas nå lättare sätt...Sen lider Nova av seperationsångest från mig. Hon grinar och skriker varje dag jag ska gå till skolan. När jag är borta är det frid och fröjd. Men när jag sedan kommer hem igen så skriker hon bara åt mig. *jobbigt* Hon vill upp i famnen (hon grinar), vill ner ( hon grinar) och upp igen. Så håller det på till det är dags att sova. Kan säga att det tar ganska mycket på öronen.

image341

Wilmas underbar konstverk. Detta är en dyrbar konst, den är helt ovärderlig!

image340
Svårfångat charmtroll


Nä nu ska jag försöka ta tag i lite skolarbete medan barnen ändå ligger och sover..

Kommentarer
Postat av: Minna

Hoppas mjölkprovningen går bra. Låter jättejobbigt med separationsångesten och Nova. Har inte gått igenom det, men det kommer väl nån gång... Kul att du trivs i skolan! :)

2007-09-22 @ 12:29:51
Postat av: Linda

vilket härligt konstverk av Wilma. Längtar tills elis kan göra ett sånt fint alster åt oss..
ha det fint och tack än en gång för värmemadrassen, du är för snäll!! Kramisar i massor..

2007-09-22 @ 20:55:29
Postat av: Sofie

Vilka citat.. *ler* undra vem som kom på dom?! Fast den där med Jesus var faktiskt ganska rolig *skratt*
Hoppas Nova kommer över sin separationsångest..och att problemen med mjölkprodukterna försvinner.
Kram kram

Postat av: Heidi

Heej! Nu va de ett himla bra tag sen ja kikade in, så ja ska ta o läsa lite här o se på kort.. Va storta o söta ungarna era ha blivit! :) Massa kramar!

2007-09-25 @ 22:40:08
URL: http://heidik.webblogg.se
Postat av: Storebror

Fan va sköna citat. Nu börjar Fråga Olle. Ha det bra.

2007-09-26 @ 21:56:49
URL: http://netprosale.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback