16 augusti...

...detta datum för två år sedan var jag väldigt less på att vänta på att gumman skulle komma ut. Hade haft oregelbundna värkar i ca 2 dagar som kändes så där 5-10 min mellan dem. Jag hade inte fått sova ordentligt under dessa dagar. Lars var på middag med jobbet och jag satt och fördrev tiden hemma. På kvällen började värkarna bli regelbundna, men hade inte större förhoppningar över det hela. Men det visade sig inte var falsklarm denna gång utan på riktigt. När Lars kom hem blev han beordrad att lägga sig och sova för att han skulle orka med en förlossning. hehe.. sedan på morgonen den 17 augusti fick vi åka in och sedan föddes Nova bara någon timme senare. Så i morgon fyller hon 2år. Jag är inte mamma till en 1 åring nå mer då utan till en 4 åring och en 2 åring. Vad stora de blivit!


Nova i dag

I veckan har flickorna fått vara på förskolan mån-tors mellan 10-14 lite som en inskolning innan långdagarna börjar. Och det behövs, Nova har gråtigt mycket när jag lämnat henne.. det tar hårt i mammahjärtat... ;-)

I dag har vi varit ute en hel del och lekt. På förmiddagen var vi i en lekpark i närheten och Wilma lekte med en annan Wilma. Nova lekte lite med Oskar och Elis. Det var trevligt med lite sällskap i lekparken. Var sedan förbi på eftermiddagen och hälsade på hos Linda, Martin och Elis. Trevligt värre, passade på att ge bort lite kläder åt dem. På måndag blir Elis storebror.. spännande... lycka till med allt gumman!


Wilma bygger princesslott i dag

Jo, började förresten dagen med att klippa Wilmas hår tog ca 4-5 cm. Sen har jag rensat idag igen.. haha när ska röran ta slut.. hihi.. ska sälja bort lite mer onödiga saker som bara ligger i förrådet...

Annars har det blivit en del cyklade och promenderade de senaste dagarna, känns skönt att röra på sig!

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis till Nova 2 år! Kram från oss...

2008-08-17 @ 14:07:15
Postat av: susanne

Grattis stora Nova! Kramar från sussi, Patrik och Oskar

2008-08-17 @ 21:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback