Nästan en vecka sen sist...

... vet inte riktigt om jag har så mycket att berätta. Vi har mest städat och röjt lite här hemma de sista dagarna slängt massa skräp som har en tendens att lagra sig. Har snart gått igenom alla utrymmen här hemma. Det känns skönt att röja och slänga saker i alla fall. Måste blir bättre på att gå igenom och slänga saker direkt!

Sen har två till jag känner gått och blivit husägare.. Är inte alls avundsjuk..!!! *tittar bort * Men glad för eran skull! Men jag vill ju också, men får vacket vänta i ca 3 år till tror jag innan vi bor i hus.

I fredags var jag till Julia på kvällen och hälsade på. Var så mysigt att se hennes lilla tjej och hålla henne och prata en massa. Var ju såååå länge sen vi sågs!

Har varit ut med barnen en del, men tycker att det har varit väldigt lite barn ute denna vecka när vi varit ute. Flickorna ska börja vara på förskolan lite smått från och med i morgon. Då har de varit borta från förskolan i 2,5 månader. Tror att det kan behövas en mjukstart för Nova så att hon inte bara börjar med långa dagar direkt. Så i morgon är flickorna på förskolan mellan 10-14. Då tänkte vi försöka passa på att damtorka, damsuga och skura upp här hemma. Kanske rent av putsa fönstrena. Det ska göras till veckan hur som helst.

Vi måste ta en sväng förbi Lulebo och gnälla lite på våra ovälkommna gäster utanför. Har nämligen kommit gigantiska spindlar så dem får nog antisimex glatt vräka från våran tomt. Inga ovälkommna hyresgäster här inte. Vi vågar inte ha öppet vädringsluckorna för de kommer in då så spindlarna befinner sig alltså inte på marken utan kring fasaden och efter väggarna ute.

Nu börjar det närma sig tills skolan börjar igen. Har inte hunnit med att inskaffa studielitteraturen, men nypris för böckerna denna kurs ligger på ca 1700 kr (8 böcker) och då har jag räknat bort ett par som jag redan hade. Ser faktiskt fram lite till att börja skolan igen. Har saknat mina klasskompisar under sommaren, för det har inte blivit att man träffats så mycket. När vi går skola ses vi ju varje dag.

För er som vill veta har jag haft körkort i 5 år! Tog körkortet 4/8-03. Är ju helt sjukt vad gammal man börjar bli!

Har framkallat bilder denna vecka. Fick 100 bilder och betalade endast frakten på 29 kr. Var väldigt bra kvallite på framkallningen.
Här är en länk om ni också vill pröva på!
http://www.fujidirekt.se/asp/_campaign/hundra/

Ojdå.. för att inte haft nå att berätta så blev det ju en hel del.. hihi..

Ska ta och läsa en bok nu innan jag lägger mig, är faktiskt trevligt att för omväxlings skull hinna läsa annat än barnböcker och studielitteratur.

Sist men inte minst: Grattis älskling på din namnsdag! *puss*

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för fotolänken- nu har jag skickat iväg ett par hundra bilder för framkallning... Ha de fint, kram Linda

2008-08-13 @ 14:53:38
Postat av: deleine

Du om din man ska läsa engelska c så har jag även de böckerna =O)

Ni verkar ha haft en lugn och skön vecka, tråkigt dock när inga kompisar är ute.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback