Tredje advent


Redan tredje advent! Gu, vad tiden går fort nu. I går var det lucia och nu är det 10 dagar kvar till julafton. Mycket som ska hinnas göras innan dess. Blev i alla fall färdig med julkorten tidigare i veckan och nu i kväll ska jag söka fram allas adresser så jag kan posta dem i morgon.

I går var jag ute och hade trevligt . Jag, Therese och Alex for till Morgan och där var Lisa, Anna, Jenny och Ellinor redan. Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans med massor av skratt! :-) Och så kom vi fram till att jag och Therese var bäst! :p Kom hem ganska sent så hade en välbehövlig sovmorgon i dag.

Idag har jag och Wilma fixat lite lappar på en del av hennes lådor så att hon ska ha lättare att sortera sakerna när hon städar för det brukar mest bli att hon lastar allt på varandra och trycker in saker i de lådor och hyllor som det finns plats på. Och då är det inte lätt att hitta de saker som man vill leka med, men nu är det fixat. Både text och bild så att hon både får träna på att läsa och lära sig orden genom bilderna om hon inte kan dem. Nu återstår det att se i fall lapparna får något resultat! Skulle vilja måla möbeln vit också, men de får vänta tills sommaren när man kan måla den ute, tycker inte om furu. Men lapparna vart jag väldigt nöjd med. Var roligt att pyssla på tillsammans med Wilma.



I kväll ska jag försöka börja skriva på den sista grejen vi har kvar att lämna in nu innan denna kurs är slut. Blir skönt att göra bort den. Längtar faktiskt till nästa kurs, ska bli kul att läsa tillsammans med de som man en gång började att plugga med. Hoppas på att vi får samma klasser som då. Det skulle vara super skoj, tyckte om vår klass då. Förrutom plugg och träning kommer kommande vecka att bestå av en massa julmusik och mys.. Älskar verkligen julen.



Kommentarer
Postat av: Morgan

Tack själv!

Postat av: julia

Vad trist att vi aldrig är hos Morgan samtidigt :( Men blir lättare att styra upp något nu efter jul nät Emilia ska börja med gröt och välling :-)



Jo de är väl 19e.. de hade jag nog listat ut :-) Jag har blivit sugen på att ändra mig till förskolelärare nu :P Förra veckan skulle jag hoppa av så de svänger ju lite :-)

2008-12-14 @ 20:49:17
URL: http://holio.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja just d ni har kurser ännu. Åh hatade att ha kurser över jul man fick aldrig vara "ledig" alltid nån uppsats å fila på under mellandagarna.



haha alltså jag har varit timanställd som pers. assistent tills nu. Nu går jag på ett vikariat under ett halvår!!! Så är så glad att veta att jag har inkomst ett halv år :) skönt att ha en schema rad å kunna planera å inte bli "utringd" hela tiden.

2008-12-14 @ 21:16:27
Postat av: Julia

ÅHHÅÅ va duktiga ni är ! Sånt skulle jag aldrig orka med ;)

DET VET DU!:) NI KOMMER SNART tjollahoppp! <3

2008-12-15 @ 18:25:52
URL: http://juliaawestman.blogg.se/
Postat av: Morgan

Såg Julias kommentarer, vi får försöka styra ihop en liten basegroup reunion, inte nödvändigtsvis hos mig, kan lika gärna vara hos dig, therese eller Julia,,, eller mig då... Boden orkar jag dock inte åka till för det, så sorry John :)

2008-12-15 @ 22:40:16
URL: http://redundansarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback