En hel måndag med barnen...

Igår var jag hemma med mina små hjärtan. Båda två är sjuka och de hade en mysdag med mamma. På morgonen kändes det som att man knappt sovit en blund. Båda tjejerna har hostat med jämna mellanrum och jag är inte bra på att ta powernaps och sedan vara utvilad på morgonen. Men vägverket förgyllde min morgon. Jag kunde glatt ta det lugnt på morgonen för vägverket stod för underhållningen. Båda tjejerna satt/stod klistrade vid fönstret och såg när traktorn fyllde lastbil efter lastbil med snö. Nova sa ett nytt ord : Taatooor (traktor). Barn är väldigt lättroade i bland... ;-)

Sedan berättade Wilma med stor inlevelse för mig.
Wilma: Mamma mamma vet du vad...??
Jag: Nä, jag vet inte berätta för mig...
Wilma: Vet du vad jag ska bli när jag blir stor??? *tystnad*
Jag: Vad ska du bli? *väntar på det vanliga svaret: Brandman som morfar*
Wilma: Jag ska bli SJÖRÖVARE!!! Sedan börjar hon sjunga. Pippis sjörövarsång och hoppar och studsar omkring... hihi... hon är för underbar!

Sedan gick vi en sväng förbi min skola för jag behövde prata snabbt med min lärare eftersom jag missade en lektion denna dag. Men kunde ta igen den i morse med en annan klass så det kändes skönt. Tycker inte om kompletteringar.

Resten av dagen var det full rulle på flickorna som är vana att vara ute minst en timme varje dag klättrade lite smått på väggarna. Men vi hittade på en massa saker som mamma tyckte var minst lika roligt att göra. ;-)

I dag har det varit skola hela dagen.. är helt slut men ska försöka läsa lite i en bok nu innan jag avrundar för kvällen.

och sist men inte minst!! Min älskade lillasyster blir 15 år idag! *hur gick det tilll.. du var ju nyss 10..?!?*
GRATTIS GUMMAN... Love ya! *KRAMAR*

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja sjörövare kanske man skulle blivit i ställe, låter ju så spännande =)

2008-02-08 @ 15:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback