En helt vanlig ovanlig dag...

Hade ingen skola i dag så flickorna fick lite "sovmorgon" om man nu kan säga så när de vaknar vid sex på morgonen ändå. Jag hade planerat en lugn morgon tillsammans med flickorna. Vi tänkte ta det lugnt och njuta av att inte ha en massa måsten. Så ringde telefonen. Tänkte nu är det min sambo som ville något, men var ett okänt mobilnummer. I vaniga fall brukar jag inte svara då det är nummer jag inte känner igen på hemtelefonen.. HATAR nämligen telefonförsäljare för de är oftast så otrevliga när man inte är intresserad. Sak samma har en ny basgrupp i skolan och kan inte alla deras nummer ännu så jag svarade. I luren var en journalist. Hon ville intervjua mig för att jag är medlem i föräldrarrådet. *suck* Snäll som jag är ställer jag självklart upp men vill egentligen inte. Det kom så hastigt så det kändes som att jag inte fick nå vettigt sagt men men... får väl se sen då..och foto och allt blev de.. Hoppas man såg mer levande ut än död på bilden för kan ju säga att de blev en ganska stressig morgon...

Sedan har jag pluggat lite i dag, plockat upp lite här hemma och tvättat. Efter det åkte jag upp på stan för att äta lunch med älsklingen. Var längesen vi åt lunch tillsammans utan barnen. Var så skönt att vara ute själv. Sedan gick vi i lite affärer och tog sedan en prommenad hem.

I går sa Nova vante, lampa, bajsa, blöja, data, vovve, bopa (bollibompa) och ILMA (wilma). Nu kommer det ord hela tiden och det roliga är att hon har med de flesta bokstäverna. Väldigt tydligt säger hon orden när hon väl säger dem.

Jag fick en ny kusin för ca en vecka sedan, blir min 28:e kusin och förmodligen den sista också.. men men man vet ju aldrig. Känns lite konstigt att ha kusiner som är yngre än mina barn och att min mamma blivit faster igen.. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback