Kalix, bebisar och ny bil...

Mycket har hänt sen jag sist uppdaterade här för 10 dagar sedan. Sammanfattning: Vi har hunnit med att vara två svängar till Kalix, sett 2 nyfödda bebisar och har planer på en ny bil.

Sist jag uppdaterade bloggen var den 3 juli. Då hade min kompis Julia fått en liten tjej som fick penicilin innan hon fick komma hem. Har varit förbi där en snabbis i torsdags (10 juli) och fick se lilla Emilia. Såå söt! Ska ta och stanna en längre stund nästa gång för vi var påväg till Kalix då jag svängde förbi där.

Det har ju tyvärr inte varit det bästa vädret under dessa dagar. Har blivit en och annan cykeltur och en del lekande ute i lekparkerna mellan regnskurar.

I måndags var vi upp på stan och kikade på Luleå marknad en sväng. Blev inga större inköp, men Nova fick ett par babyrosa foppatofflor och Wilma fick en...

...ballong!

Första gången vi åkt till Kalix var i tisdags (den 8 juli), detta var helt oplanerat. Vi har i ett tag varit sugna på att köpa min morfars bil som stått hos min morbror i Sävast sen han gick bort. I tisdag ringer min mamma och säger att vi kan ju hämta den där och prova den och köra den till Kalix för att de sedan ska serva den innan vi köper den. *låter bra* Men vi är tvugna att vänta tills min morbror kommer hem från jobbet. Så vid sju beger vi oss mot Sävast för att hämta bilen. Min sambo kör den till Kalix medan jag kör Opeln med tjejerna. Vi kommer fram till Kalix efter nio på kvällen, dagen efter åker vi hem igen. (9 juli)

Sedan på torsdag inser vi att vi nog inte vill åka till Lycksele i helgen som vi planerat för de har lovat regn hela helgen. Vi avbokar resan och sedan sitter min sambo på blocket och småkikar. Han hittar en jättestudsmatta för 20 kr!!! Använd ett år. Självklart kan vi ju inte ha den hemma hos oss så ringer mamma och frågar om den kan stå hos dem. Medveten om att min syster har försökt gnälla till sig en sådan i en evighet. Så självklart blir svaret ja! Lars åker och hämtar studsmattan medan jag packar väskor för ännu en Kalix tripp, denna gång en längre tripp. Stannar till hos Julia och kikar på bebis.. sedan åker vi. Flickorna älskade att studsa på mattan i Kalix så den var helt klart värd alla 20 kr.. *ler*


Hoppa, hoppa, hoppa...

På fredag beslöt vi oss för att åka till Ikea och vi handlade lite grejer. Alltid lika roligt! :-) Min syster följde med och Wilma stannade med morfar. Denna dag fick min kusin Maria en liten flicka. Grattis Grattis! Tyvärr bor hon i sthlm så det fröjer nog innan vi får se den bebisen. :-(



Nova i bilen påväg till IKEA

I lördags tog pappa ned en massa saker från vinden som bl.a. jag hade när jag var liten. Tog med en del av leksakerna men det mesta var inte aktuellt. Sedan åkte vi hemåt och byggde ihop Ikea grejerna och hade det trevligt. I lördags (12/7) fick våra kompisar en liten flicka Mira!

och nyss knackade det på dörren och där stod det två glad föräldrar med en liten sötis. Bara en dag gammal. Hon var lika stor som Nova när hon föddes men såååå liten. Kan inte förstå att mina tjejer varit så små och till och med lite mindre och det var ju inte så länge sedan. Så det var en trevlig överraskning.

Jo, ni kanske undrar vad det är för bil som vi spanar på. Har tyvärr inte tänkt på att fota den, men det är en Citroen Xsara -02 (uttagen i slutet så nästan 03 ;-) ), silver metallic såå fin. Har nog den om ca 2 veckor om allt blir som det är tänkt och sen är det bara att sälja Opeln..

Det var lite från oss...

Hoppas ni alla har en trevlig sommar, fast den inte är så varm.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj det var ett riktigt fynd ni gjorde...fina bilder!

2008-07-20 @ 00:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback