Nu känns det som sommar...


Nova ute i solskenet

De sista dagarna har varit helt underbara! Dessa dagar har spenderats utomhus. Det kan jag lova, det är knappt att barnen haft tid att gå in för att äta .. De tycker verkligen om att vara ute. Tyvärr jobbar min sambo igen i 4 veckor (har jobbat en av de nu så tre kvar) så får vara själv med barnen, men vi gör det bästa utav det.

I måndags var vi ute en hel del och lekte.

I tisdags var jag upp på vårdcentralen med Wilma. Hon har ett envist insektsbett på ena foten som inte vill försvinna. Tror hon fick det för ca 6 veckor sedan och är fortfarande kvar, lite lila aktigt och svullet. Använder hydrokortison salva på det just nu och är det inte borta tills på måndag så skulle vi få träffa en läkare igen. Wilma är ju otroligt känslig för alla insekter känns det som. När en mygga biter henne blir bettet minst som en femkrona oftast lite större. Men det brukar vara borta efter en vecka. Så vi får se vad som händer. Har smort henne nu sen i måndags och ingen skillnad så är lite skeptisk, men man vet ju aldrig. Var sedan upp en sväng på stan med barnen. Vi var på kulturens hus och lånade hem en massa barnböcker för variationens skull, lika mycket för mamma som för barnen. Köpte lite kläder sant lekte i lite lekparker på vägen hem. Var hemma lagom till lunch...perfekt! Efter lunch, lite snabbplockning och diskning begav vi oss ut igen. Lekte i lite lekparker och gick sedan och hälsa på Linda, Martin och Elis.. Trevligt! Var länge sen vi sågs. När min sambo kom från jobbet begav vi oss mot apoteket på björx. Wilma cyklade dit och hem.


Wilma med solen i ögonen, men lika glad som vanligt!

Onsdagen fördrevs på liknande sätt. Förmiddagen spenderade vi dock inne och efter lunch begav vi oss mot björx igen. Denna gång promenerade Wilma i stället. Var förbi de som bott i våran lägenhet tidigare och lämnade 2 brev som vi fått som var deras. Sedan tror jag vi lekte i varenda lekpark på vägen hem.. hehe.. tog 2,5 timme att gå dit och hem så ni kan ju tänka er hur effektiv promenaden var. Men vi hade ju inte bråttom någonstans så. ;-)



På promenad med bebisen

Tycker alla verkar köpa radhus på björx nu. En i min klass har precis köpt ett, min farbror, samt två vänner som har barn i Novas ålder. Vill också ha hus, men jag får drömma ett tag till...

I torsdags.. var vi faktiskt inne en hel del. Jag var trött måste jag erkänna, det blev inte mycket sovande den natten. Fast egentligen skulle man väl gått ut och luftat sig direkt på morgonen för då brukar man piggna till. Men vi får och handlade lite efter lunch och barnen fick gunga lite och leka på gården.


Wilma och bebisen gungar

I dag har vi varit ute hela dagen igen. Solen har lyst och det har varit så skönt. Flickorna har lekt på gården, de har fått bada i nästan en timme tror jag och de ville inte stiga upp då heller. Men vi gick in och duschade av tjejerna och åt sedan lunch. Efter de gick vi ut igen och besökte nästan alla lekparker på denna del av porsön. Wilma hittade sig en kompis i en av dem. En annan tjej som hette Wilma och var snart 4 år. De verkade tycka bra om varandra. Nova ledsnar ganska fort på de olika lekparkerna och vill vidare. De gånger hon kan stanna hela dagen är när det finns en gunga som passar henne. Som denna...

gunga är bland de bästa hon vet

Min bror och hans tjej kommer komma upp nästa vecka!!! Jiiipppiii... är sååå glad, är ju så sällan man ses! Jag och flickorna kommer nog vara en del i Kalix då, tyvärr kan inte min sambo komma med eftersom han måste jobba.

Alla bilder i inlägget är från idag.

kram på er

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej!



Vilket underbart sommarväder ni verkar ha :)

Här är det blandat väder varje dag, ena stunden strålande sol och nästa regn. Men snart blir det grekland och en MASSA sol :)



Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback