Drabbade av virus...

I veckan har tjejerna varit sjuka...Natten till i onsdags somnade Wilma först vid 03 på natten.. hon hade lock för öronen och grät från 8-3 då hon slutligen somnade av utmattning.. Tror ni att det var hon eller mamma som var tröttast på morgonen? I onsdags var Wilma med mig på skolan när vi hade bild lektion. Först var hon rätt så tystlåten och lite blyg. men eftersom tiden gick blev hon mer och mer högljud. Hon busade med mina klasskompisar och det var full rulle på tjejen...Många undrade om hon verkligen var sjuk... haha de skulle träffa henne när hon är helt frisk.

I torsdags var Wilma hos farmor...och i fredags var jag hemma med båda tjejerna.. Nova har inte varit så sjuk..hostat lite när hon vaknade och somnade, men inte så mycket däremellan..

Som om inte virusförkyldningen var nog.. så fick virus från MSN i veckan också. Min sambo klickade på en länk som såg ut som en kompis till han skickat. Vilket visade sig vara ett virus. Med hjälp av lite assistans från min kära bror lyckades min sambo till slut få bort detta från datan.. *skönt*

Har spelat gitarr i veckan.. Super kul när de märks att man lär sig något.. Spelade "Tomten och haren" ni vet... I ett hus vid skogens slut.. osv. och det lät riktigt bra. Spelade för tjejerna i fredags. De satt på var sin sida om mig.. Nova på vänster sida och Wilma på höger.. spelade och sjöng 2 gånger och när jag spelade en tredje gång hörde jag hur gitarren helt plötsligt blev ostämd.. Tittade åt vänster och såg Nova skruva för fullt på gitarren.. *suck* jag som precis fått den stämd!!!

I går var vi en sväng till Kalix, stoppade på vinterdäck på nybilen.. De var jätte fina.. Har faktiskt inte kikat på dem tidigare..men mycket dubbar kvar m.m. Skönt, är ju rätt så dyrt att köpa nya.. Däcken byttes självklart på pappas jobb...är så skönt att kunna vara där och fixa allt! Tack pappa! Efter däcken var bytta ville tjejerna självklart sitta i varenda brandbil.. de var roligt att se hur mycket de tyckte om det hela. Tyvärr hade vi inte med oss kameran. Får bli nästa gång...

I dag har vi plockat till lite här hemma, haft främmande av Leila och Mira. Wilma och Nova var helt sålda och turades om att hålla lilla Mira (3 mån). Nova berättade högljudt att Mira var hennes. MIIIIN BIIIIS! haha.. Inga bilder från i dag heller.. nu får jag skärpa mig och ta och ladda batterierna. Sedan har jag skrivit en exemationsuppgift och lämnat in den. Var en ganska jobbig uppgift. Inte för att det var svårt att komma på något att skriva utan för att vi skulle ha med referenser från 8 böcker svara på ett par frågeställningar och få med egna åsikter på max 3 sidor. Det var svårt att få det så kort och innehållsrikt på samma gång, men jag tror jag lyckats väldigt bra. Känner mig nöjd i alla fall.

I morgon börjar VFU:n på riktigt. 4 veckors heltidsjobb + studier på kvällen... kommer nog vara helt död.. haha.. det jobbigaste blir nog att ta sig upp på morgonen.. I morgon och på tisdag går bussen 06.10 och på onsdag 5.50.. förstår ni när jag måste stiga upp.. Blir trött bara av att tänka på de. men annars tycker jag att det ska bli jätte skoj att få komma ut i verksamheten.

Hoppas alla haft en bra helg...

Kram

Kommentarer
Postat av: Morgan

Vad du klagar, tänk när man börjar jobba 06:00, har 7 km till busshållplatsen för att sedan åka till Luleås förort sunderbyn ;P

Postat av: Calle

Ska tänka på dig 0550 när jag sover som bäst.

2008-10-20 @ 20:44:26
Postat av: Julia

joojag vet !:D

2008-10-22 @ 21:49:30
URL: http://juliaawestman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback