En underbar eftermiddag...

Idag när vi kom hem gjorde vi maten tillsammans. Wilma stod för matlagningen och gjorde allt med lite handledning från Lars. Blev väldigt imponerad av henne och hon kände nog sig som en väldigt stor och duktig tjej i dag. Nova tog hand om disken medan maten lagades och jag assisterade lite hit och dit samtidigt som jag gick och småplockade omkring i lägenheten.



Gårdagen var en förvirring för mig. Jag fick på förmiddagen veta att jag och Maria skulle vara på en förskola i Lulsundet och allt kändes jätte bra och sedan några timmar senare ringer Therese och är superupprörd. Hon hade då fått ett mail om att vi alla skulle få nya platser eftersom vi nu helt plötsligt inte kan vara med någon som vi redan haft praktik med samt att vi i denna kurs inte kunde vara i skolan eller förskoleklass för det fungerar inte med våra uppgifter som vi har. Så i går kväll var man återigen i ovishet och lite orolig för vem man skulle hamna med eftersom vi genomför uppgifter gemensamt och de den andra gör speglar av sig lite på en själv. Men i dag kunde jag andas ut igen. Hamnade denna gång på en förskola på Hertsön och nu är detta beslut slutgiltigt. Inga mera ändringar med andra ord. Min "kollega" blev en tjej från min basgrupp som har ungefär samma krav och ligger på samma nivå som mig så det känns väldigt bra nu igen. Ser fram emot praktiken nu... får se hur jobbigt det blir att helt plötsligt jobba heltid i 5 veckor + skoluppgifter.. hihi...

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hoppas du kommer trivas på din praktik. Hur länge har du kvar av din utbildning?



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback