Jaja jag ska uppdatera...

...fast har väl inget vettigt att berätta..

Skola hela veckan lång... vi har verkligen skola varenda dag! I tisdags var jag på skolan från 8-20.30.. var hem en sväng för att äta middag dock... men det kändes knappt! Denna vecka gick fort må jag säga.. tyckte nyss att det var helg... Var hemma i onsdags från skolan mådde inte så superbra och som vanligt är man borta en dag kommer man efter + åker på kompletteringar Jippii.. så kvällarna den här helgen har inneburit pluggning. I går kväll läste jag en bok på 200 sidor... som förövrigt var både bra skriven och intressant, men kände dock att det mesta var upprepning och inte alls så mycket nya saker.. Sitter och försöker sammanställa hur våran litteratur tar upp och ser på begreppen "det livslånga lärandet, kreativitet, värdegrunden samt identitetsskapande". Så det är vad jag gör en kväll som denna.

Annars har dagen varit lite mer intressant.. min sambo och Wilma var på badhuset i morse.. och jag och Nova fördrev tiden utomhus i ett strålande väder. ( +13..) Sedan åkte vi förbi Lindex en sväng och spenderade pengar, sedan for jag till gymmet och efter det blev det middag och sedan ut och leka med kusinerna i lekparken.. Höll för övrigt på att frya ihjäl då eftersom det var allt annat än varmt + att det blåste som bara den. Efter att barnen krypit ner i sina sängar for jag till en kompis. Han hjälpte mig att stämma min gitarr.. Tack M.. Så nu kan jag inte skylla på gitarren om det låter illa när jag spelar.. haha...

Eftersom veckan mest innehållt skola orkar jag inte gå in mer på det hela. Kan dock berätta att vi fick hämta hem en sjukling i fredags från förskolan. Nova hade 39.5 graders feber, lilla gumman.. Somnade först vid midnatt den dagen, men sedan när hon vaknade dagen där på var hon pigg och glad som vanligt och ingen feber. Känns skönt att det bara var något snabbt!?!

Jo, i går lärde sig Nova att öppna dörrarna som vi vinklat upp handtagen på. Hon har länge haft längden inne så att säga, men nu har hon kommit på tekniken också. Så nu är det meningslöst att ha handtagen sådär.. får se hur länge det dröjer innan vi ids ändra på dem.. :-) Så nu kommer hon in i de rummen hon inte ska vara i. Hittade henne vid datorn i dag... hon hade tagit fram ett paper och en penna och satt sig i datastolen för att rita. Nu gäller de att ha mer koll hemma eller rent av låsa dörren till datarummet och förrådet.. eller näää. .det lät ju riktigt jobbigt..

Försökte lägga in ett videoklipp nyss.. men det lyckades inte... är för oteknisk.. :-( men hade inte för stora förhoppningar på det.. Ni som brukar lägga in videoklipp kan ju upplysa mig om hur detta går till...bjuder på en gammal bild på tjejerna i stället...




Nu ska jag återgå till studierna.. kram på er...

Kommentarer
Postat av: syster

Där ser du gumman änligen lite uppdatering :)



Låter som en jobbig vecka dära. Sälv så är jag sjuk. Inte kul det men.

Jag kan lära dig hur man hävver upp video klip iallfall om dom är från youtube annars kan jag nog inte om det inte är sammma prinsip.



Aja det är bara att slå en singnal så hjälper jag till som sagt. eller så ringer du bara våran bror han kan ju allt om datorer funderar fakrist på att låta han hjälpa mig me min disigne eller är den bra som den är nu? vill som inte ha något tråkigt?:)

Pusspuss/J*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback