En händelserik dag...

I dag har det hänt mycket. Först var jag och tjejerna en sväng till vårdcentralen för att visa upp Wilmas tå och få den omlagd ordentligt igen. Vi ska fortsätta med fotbad i 1-2 veckor till och ha tån inlindad under den tiden. Det har i alla fall redan börjat att växa en nagel där de tog bort den gamla. Wilma har inte alls ont utan hon njuter mest av att få bada fotbad varje dag och bli ompysslad. Sen kan jag meddela att det är tredje dagen nu utan att Wilma fått några utbrott.. vågar man hoppas på att vinden har vänt??

Mitt andra stopp för dagen var på skolan där jag mötte upp en tjej som jag brukar köpa böcker av. Denna kurs böcker hade nypris på ca 1300kr.. Jag fick tag i alla böcker jag behövde (utom en) för 400 kr! det kändes bra. Speciellt med tanke på att det enbart är en 5 veckors kurs.

Igår satt jag och slö surfade på datan i brist på annat var jag in på ams och hittade ett jobb som jag sökte. Tänkte innte nå mer på det hela. 5-10 mintuer senare ringde mobilen. Ett nummer jag inte kände igen.. Jag svarade och det var från det jobbet. Hon gjorde en kortare interjuv med mig på telefon och bjöd sen in mig till en interjuv i dag. Så mitt nästa stopp efter att ha varit på skolan och kopierat lite papper och betyg var att gå på interjuv inne i stan.

Väl där fick jag göra ett prov. Kul?? Nä, kändes som att jag var i skolan och inte hade pluggat inför ett prov. Vilket typ aldrig hänt! Det var 4 del moment. Det första hade med svenska och ordförståelse att göra.. kändes bra. Det andra var ett slags personlighetstest..vilket man skulle välja ett av två olika altenativ... (60 frågor) Det tredje var reaktionstest för att se ifall man kunde göra flera saker samtidigt. Det fjärde handlade om jadu.. svårt att säga. Fick läsa en Lång text på kort tid och sedan fick jag uppgifter utifrån texten. Det var en massa fel som uppstår.. Hur fixar du det? Felsökning m.m. Måste säga att jag kände mig blåst och vid detta moment tänkte jag.. Jaja, jag försökte ju i alla fall.. får hitta något annat extra jobb istället. Nämde jag att provet gick på tid också.. haha.. efter detta fick jag göra en till interjuv. Det gick bra, fick bra respons m.m. Kunde dock inte sluta tänka på hur dåligt det kändes som att sista testet gick. Sen sa hon att det hde gått ra.. Hur gick det till?? Jag låg över medel tydligen.. fast jag mest satt och chansade.. haha..Kändes ändå som att detta jobba får jag inte när jag gick därifrån. Men 1 timme senare ringer mobilen igen. "Vill du börja jobba på måndag? " Säger rösten i andra änden.. Oops jag fick det visst. Så från och med nästa vecka har jag ett jobb.. Ska ha utbildning nästa vecka på kvällen och sen antar jag att man är färdig inskolad veckan där på. Ska bli så skönt att ha en extra inkomst och sluta oroa sig för hur sommaren ska gå samt om vi ska ha råd med att åka söderut till sommaren. Det verkar ha löst sig nu. Allt jag tjänar ska in på sparkontot. I sommar ska vi ha det bra!

Har plockt här hemma, diskat och tvättat. Ja, ni vet det vanliga och nu ska jag ta och slösurfa runt lite.. Kolla era bloggar och sen vara lite social med min sambo.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: julia

Tror jag vet vars du fått jobb :-) Jag kommer till skolan vid halv tre eller tre idag :-) Vore kul att ses!

Postat av: Sofie

Grattis till jobbet!



Vad är det för jobb? nyfiken

Hoppas ni får en skön helg :)

Kram

2009-01-16 @ 11:39:47
URL: http://ontheinside.bloggsida.se/
Postat av: Helena

Låter som jobb på Eniro? är det något sådant?

2009-01-16 @ 12:28:38
Postat av: julia

Det är den jag inte heller har. Står i kö på den och min mamma står på kö på den i piteå, men hinner nog inte få den i tid. Vi skrev då inte ut något från fronter heller.. och den enda han kopierade var "mobbad. det har vi inte märkt"

2009-01-16 @ 19:07:40
URL: http://holio.blogg.se/
Postat av: Linda

grattis till jobbet!!! Va kul, givetvis nyfiken vart? kram

2009-01-17 @ 22:14:02
Postat av: Anna

Grattis till jobbet!! Vad glad jag är för din skull!! Vad är det för jobb? nyyyyfiken

Kramkram!

2009-01-18 @ 16:13:32
URL: http://novasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback