Julgransplundring...

Idag har vi haft julgransplundring hemma hos oss. Vi har sjungit och dansat runt granen och det blev sånger som "räven rasar över isen" och "små grodorna" m.m. Det var riktigt trevligt för barnen dansade och sjöng som bara den. De dansade själv också en del. Sedan har dagen inneburit städning, städning och återigen städning. Har plockat bort alla julsaker och fixat efter det damsugut upp glitter och damm. Jag har bytt sängkläder och är fortfarande inte färdig med städningen. Vi har ju så stor lägenhet ... haha  får se om man orkar ta tag i det sista nu innan man lägger sig eller om man skjuter upp det till i morgon.

Nattningarna är fortfarande super jobbiga med Wilma och jag känner att jag är inte riktigt förberedd på hur man ska hantera denna nyuppkomna trotsålder för henne. Har hört att "Trotsboken" ska vara bra, kanske får ta och låna hem den för att få lite tips och råd. Man blir så trött och frustrerad när de är så här varje kväll...det är bara då också aldrig på dagen då är hon helt underbar.


Kommentarer
Postat av: tessah

du har fått en mamma award i mim blogg:)

Postat av: julia

Nu har jag den :-) Den är ju för distans, vill du ändå ha den? eller har du fått tag i eran nu? kram

2009-01-13 @ 10:13:56
URL: http://holio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback