Min dotter tycker om matte!

I går kom Wilma till mig och visade en matte bok som hon gjort själv (utan någons hjälp) på hennes rum.

Framsidan (dålig bild dock orkar inte fota om)


Föreställer en häst med vingar

Sen insidan av matteboken...

En fågel
Två äpplen
Tre glassar
Fyra kärlekshjärtan
Fem bollar
Sex kycklingar
Sju ägg
Åtta små pengar
Nio spindlar
Tio myror
Elva pilar (Gjort 12 men kryssat över en)
Tolv guld pengar

Man blir glad när man ser såna där saker.. var bara tvungen att dela med mig. Annars har dagen varit en riktig pyssel dag, med blad annat pärlplattor och målande med vatten färg m.m.



Flickorna målar


Kommentarer
Postat av: julia

åh, förstår din glädje över matteboken :-) Märks att hon har en pedagogisk mamma ;-)

Postat av: julia

Alltså på alla mina frågor fick jag bara ett svar : " i sluten på den här veckan eller i början på nästa"



Antar att det blir via fronter, men jag tänker då mailat igen om vi inte fått den på tisdag.



Jag har lånat några böcker.. kommer nog låna några fler för kopiering..



Hur var det nu registrering gick till?



Kom just på att jag måste ju fixa med csn.. Allt sånt brukar ju alltid tjorva.. blä..Säkert extra mycket nu när man inte pluggat på ett halvår.

2009-01-08 @ 21:30:12
URL: http://holio.blogg.se/
Postat av: Katja

Hej Wilma! Cruella hälsar tillbaka och säger att hon älskar dig med, vi sitter och kollar på bilderna av dig. Disa försöker vara en snäll mamma men hon är lite avundsjuk på den nya katten. Javisst får du komma och hälsa på, låter trevligt med badhuset där har jag inte varit på länge. Tack själv för det fina julkortet.



Hej Jenny! Tack det är svårt att ta på katterna, med blixt blir det bara lysande ögon och sedan är dem aldrig still. Ser ut som att ni har haft en härlig jul och vilken fin mattebok Wilma har gjort. Jo förslappningen har jag oxå märkt av. Började med fördjupningsarbetet igår och såg till min förskräckelse att det ska lämnas in idag så jag har lite panik, trodde det skulle in den 14:e men då var redovisningen. Men det ska nog gå bra.



Ha det så bra!

Massor med kramar till er alla.

2009-01-09 @ 12:18:58
URL: http://chibikessaku.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback