Sista dagen vi är lediga tillsammans hela familjen...

Har vl egentligen inget vettigt att skriva, men tänkte att det kanske var dags att uppdatera.. :0) Det nya året har börjat rätt stå bra i alla fall. Mer tränning och nyttigare mat är det som gäller. Har hunnit med ett par svängar till gymet detta år redan. Däremot har jag även haft ont i nacken i två dagar. Nu är de bättre dock. Så det är skönt. Vet inte varför om jag sov dåligt eller om de berodde på träningsvärk i någon muskel.. Hur som helst så är det bra nu,

I morgon börjar min sambo att jobba igen. Inga långa dagar denna vecka däremot så det känns skönt. Vi har verkligen varit bortskämda med att vara lediga så här länge tillsammans hela familjen. Dröjer nog länge tills nästa gång. Eftersom jag hoppas på att jobba en hel del i sommar så att våran ekonomi går runt.

Jag har hunnit med att läsa ut ett par böcker (skönlitteratur, för en gångs skull) under lovet och jag har även hunnit med att scrappat...

Vi har ju börjat lägga barnen senare ca kl 20.00 vilket inneburit stora sömnsvårigheter för WIlma vid insomning. Nova somnar dock på ca 2 minuter medan Wilma kan skrika och hålla på med olika slags ursäkter i ca 1 timme. Vi håller tummarna att det bara är en övergångsperiod. Innan nyår var det varje dag. Detta år har hon BARA strejkat 3 gånger. Så det går i alla fall åt rätt håll. Det är i alla fall skönt att ha upe barnen längre på dagrna, men hinner umgås mer, hinner göra fler saker på kvällarna + att de sover längre på morgonen. Vilket inte är helt fel. Får se hur det går när förskolan börjar igen.

Det har varit skönt att ha ledigt men samtidigt ska det bli kul att börja nästa kurs. Hoppas att det blir samma klass som vi en gång började med, det skulle vara kul. Börjar den nya kursen den 19 januari, har ingen aning som schemat ännu för vi har inte fått någon gruppindelning (kommer vara 5 klasser) och ingen studiehandledning har vi fått ännu. Vilket får mig att inse att jag förmodligen inte kommer ha skaffat litteraturen till kursinto som i sin tur förmodlingen innebär en stressig första vecka, Men men det får vara så...

Kommentarer
Postat av: julia

nej, ingen studiehandledning. Bara litteraturlistan via kurssidan (eller vad det nu kallas)



Vi får väl studiehandlednigen via fronter? eller?

Har då inte kommit upp nått nytt rum där. Vet heller inte i vilken grupp jag är i..



Det enda jag har är en studiehandledning från förra året.. men de hade inte ens samma litteratur som oss..



Jag räknar då med att allt kommer strula sig för mig nu när jag börjar om..

Vad är det för fel med att som lärare vara ute i god tid med studiehandledningen??

Postat av: julia

Man kanske borde maila till läraren?



Höra om grupper och studiehandledning?

2009-01-06 @ 21:36:43
URL: http://holio.blogg.se/
Postat av: Helena

Minns inte vilka LOs du sett av mina mästervärk haha. Du har ju varit här förbi och kan ju ha kikat på allt jag gjort. Det är ju bara i thailands albumet jag scrappat än så länge.



Vet hur det är med tankar och handlingar. Det är ett långt steg där emellan haha. Jag har alltid tusen idéer men kanske får 1 lr 2 gjorda.



Jo inkomsten är väldigt viktig. Man vill ju kunna unna sig saker. Sedan är sysselsättningen att gå till jobbet också +. Man blir lätt förslappad att bara vara hemma!



Kanske är på väg ti luleå i helgen och om ni har tid skulle det vara kul å ses :) men än så länge inget spikat!

2009-01-06 @ 22:29:19
Postat av: julia

Hej!

vet inte vars man lättast får tag i dig :-) Men skriver iallafall här..

Jag har mailat Dennis som är ansvarig för kursen. Frågade om grupperna och studiehandledningen och fick ett kort svar om att den kommer i slutet av veckan eller i början av nästa.



Skandal att de aldrig kan skicka ut dem i tid.. två veckor borde man väl ändå kunna begära. Tydligen inte! Men nu vet du iallafall..

2009-01-07 @ 19:13:26
URL: http://holio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback