Har varit i Kalix i 8 dagar..är nu hemma i Luleå och jobbar...

Vi hade riktigt trevligt där. Flickorna tycker om att vara och hälsa på mormor och morfar. Vi har umgåtts Jag tjejerna, älsklingen, syrran, hennes kille, brorsan, Katja, mamma, pappa och mormor. Vi har spelat en hel del sällskapspel på kvällarna. Det var riktigt trevligt.. kul nöje det där.

Pappa och Calle har byggt en veranda. De har slitit på som bara den. Var inte riktigt färdig när vi åkte därifrån, men nästa gång vi hälsar på får vi se det färdiga mästerverket.

Jag, syster yster och Katja har börjat att måla mammas och pappas väderkvarn. Vi hann med att grundmåla hela samt måla ett varm med röd färg. Tyvärr var det mycket dåligt väder hela dagarna så vi kom inte längre än så eftersom vi målade utomhus.

Sedan förra fredagen kom det en katt på besök till mna föräldrars hus. Den var jätte super fin och den stannade kvar där dagen och natten. Vi trodde det var en Birma katt som hade rymt hemifrån så vi polisanmälde den och försökte hitta ägaren. Kissen stannade tills på söndag i tre dagar alltså. Sedan kom den en familj gåendes efter vägen och då sprang katten till dem. Visade sig att det var en american ragdoll. Super fin.. man blev ju nästan sugen på katt.. men är man pälsdjursallergiker så är man..

Vi har i alla fall firat mamma i dagarna två. Hela familjen har umgåtts tillsammans var länge sedan sist.
På södagkväll åkte jag, älsklingen, Calle, Katja och Julia och såg på bio. Blev transformers. Var kul. Var länge sedan vi var på bio tillsammans.

Sammanfattningsvis har vi haft en väldigt trevlig vecka. Åkte tillbaka till luleå i måndags då jag började jobba igen. Sedan har jag mest jobbat hela veckan. Har också haft lite ont i ryggen till och från . Misstänker att det är falsk ischias. Strömmar från ryggen och ner mot höger knö. Smörjer regelbundet med Tigerbalsam nu och luktar SÅÅÅ gott på jobbet... *stackars mina kollegor" Tur att mer än hälften har semester... ;-)

Fick en trevlig överraskning när jag kom hem från jobbet i går. Älsklingen hade storstädat hemma.. nice.. Det behövdes verkligen.. Kändes skönt att komma hem och slippa tänka på sådant.

Ska ta och ladda in bilderna från kameran någon dag. Brukar inte bli att jag sitter så mycket vid datorn hemma när man jobbar eftersom jag vill helst av allt inte se en dator när jag jobbar hela dagarna vid en dator.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback