En lång men underbar dag!

Dagen började alldeles för tidigt i morse... speciellt med tanke på att klockan hann bli en hel del innan jag somnade i går...Var som en zombie i morse och var väldigt glad för att barnen kan roas av barnprogram i en timme ibland.. så man hinner vakna till liv i soffan innan det är dags och ställa sig och fixa frukost.

Även denna dag har vi varit ute större delen av dagen. Tycker tiden går så sakta när man sitter inne och jag blir bara trött och rastlös då.. så vi har varit ute. Wilma cyklar och cyklar hela dagarna.. Har även i dag stött på flickornas kusiner. Alltid trevligt med sällskap i lekparken även om de inte leker så mycket MED varandra mest vid sidan om varandra.. vet inte varför det är så men men...

Flickorna har varit och handlat med mig idag.. Nova går ju själv nu för tiden och i dag fick de var sin uppgift i affären. Wilma fick plocka varorna medan Nova körde korgen (korg med hjul)... sedan plockade Wilma upp varorna på bandet och Nova packade påsen.. Det hela gick smärtfritt...
 
Flickorna har även diskat och lagat mat med mig i dag...skönt när de är så ordentliga av sig. Nova började själv diska när jag pratade telefon med min mamma.. sen hjälptes vi alla åt.. Glömde ju skriva i går att efter maten hade jag planer på att få barnen att städa sina rum som i vanlig ordning såg ut som ett bombnedslag. Motivationen kan vara svår att hitta hos mina barn ibland så sa att om ni städar upp snabbt hinner ni kika på var sin sak på bolibompawebben. Ni skulle ha sett hur snabbt det gick att städa upp allt. Nova var först klar tyckte hon precis hade gått in i sitt rum så kom hon ut och sa att hon var färdig.. och Nog var det upplockat  alltid!  Så mina barn kan allt städa.. bara de vill.. *blink*

En kul sak vi fick reda på i dag är att en tjej som Nova leker med på förskolan och hennes familj flyttar in i huset brevid.. Kul med fler barn i närheten.. är inte så gott om barn i våra tjejers ålder just på vårat kvarter.

I morgon ska jag på skolan med Wilma på dagen och sedan är det föräldrarmöte på kvällen. Ser fram emot detta... känns ganska stort att gå på föräldrarmöte för första gången på en skola.. :-)

Oj jag höll ju på att glömma en sak... OBS KÄNSLIGA LÄSARE KAN SLUTA LÄSA NU!
Angående Novas potträning... Hon gick spontant till pottan själv i dag och bajsade... det var pytte pytte lite men det var i alla fall något.. Och det var första gången...hihi.. tänk att man kan bli glad för sånt! Jag var inte heller den enda som var glad. Nova sken upp som en sol. Det verkar nästan komma som en överraskning för henne för varje gång hon varit på pottan ställer hon sig upp och kikar förundrat ner i pottan.. det ser ut som hon tänker.. "Hände det något denna gång"...

Kommentarer
Postat av: susanne

Oj jag hade mycket kul att läsa sedan jag sist var in :). Kram kram

2009-06-01 @ 20:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback