Idag har jag varit i skolan med Wilma...

Vi har varit i skolan i dag och träffat Wilmas klasskompisar och pedagoger. Det känns som en bra grupp. Wilmas förskoleklasslärare var riktigt trevlig och jag tyckte om henne. Skönt! Det kändes viktigt att det skulle kännas rätt. Resten av lärarna som ska vara i klassen samt på fritids kommer jag få träffa i dag på föräldrarmötet. Första intrycket av föräldrarna till barnen i klassen var väldigt bra. Verkar vara många engagerade och pratglada människor. Wilma fick två faddrar i dag också som börjar tvåan nästa år. De var riktigt trevliga och tog bra hand om henne. Miljön invändigt är ok inte så mycket mer än de.. men de kommer ha otroligt mycket yta att ha tillgång till under dagarna. Ett eget klassrum + om det var 5 eller 6 rum till som efter skolan blir fritidsavdelningen. Utemiljön ska även den renoveras under sommaren så vi får se hur resultatet ser ut till hösten. Ritningarn är i alla fall intressanta. Kändes i alla fall som en kul sak att får vara med om.. känns stort att vara med sitt barn på skolan första gången.. synd att älsklingen missade det.

Wilma och den andra tjejen i klassen verkar var lite blyga mot varandra, men de busade lite grann. Fick höra av hennes mamma att hon flytta till huset brevid oss nästa vecka. Så då kommer hon att vara där varannan vecka. Kul!

I kväll är det föräldrarmöte på skolan. Tjejerna ska vara hos farmor under tiden.. hoppas de inte somnar där. Misstänker att Nova kan göra de. Tjejerna brukar lägga sig vid 19.00 och föräldrarmötet håller på till 20.00 så vi är nog först hemma halv nio.. Nova brukar ha problem att hålla ögonen vakna till sju och i natt har hon sovit dåligt så vi får se hur det går. Hon kanske sover på förskolan i dag.. man vet aldrig! Hur som helst i går var jag vaken ganska länge.. *vanligt va* sen när jag skulle lägga mig vid ett på natten somnade jag direkt och fick sova i en timme ungefär sedan kom Nova upp och hade fått för sig att det var morgon. Tror jag gick ett 20 tal gånger med henne till hennes rum de närmsta 3 timmarna innan hon till sist somnade om vid FEM på morgonen... Gissa vem som var trött i morse.. inte var det Nova i alla fall utan jag! Herre Gud...sånt är jag inte alls van vid nå mera.. tjejerna brukar sova jätte bra ju men inte i natt..

Nu ska jag sätta mig och skriva lite mer på min individuella del av rapporten.. tänkte att det skulle vara klart i dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback