Mitt första föräldrarmöte som mamma till ett skolbarn... !

Barnen var hos farmor i kväll först ville Nova inte gå dit och sen när jag hämtade dem ville hon inte gå hem.. haha.. kul tjej! Det gick bra och smärtfritt. Kändes som att jag kunde det mesta om hur rutiner och sådant fungerade eftersom det inte verkar skilja sig speciellt mycket mellan olika förskoleklasser i Luleå i alla fall.. Jag kan dock inte låta bli att engagera mig i allt och alla. Gissa vem som är klassförälder? Jo, jag.. ovanligt va?? Så nu gäller det bara att hinna med allt till hösten.. skola 150 %, peer help på universitetet, föräldrarrådet på Novas förskola, klassförälder i Wilmas klass, mamma och sambo .. haha.. men jag vill ju det är ju inte direkt någon som tvingar mig. Jag vill vara insatt och kunna påverka.

Sen måste jag berätta om en händelse i dag. Jag och Wilma står och diskar tillsammans efter middagen. Nova vill inte vara med så hon leker med annat. Efter att det varit tyst i ca 2 minuter anar jag odåd... Alla som är småbarnsföräldrar vet att när det är tyst är det något som inte är som det ska. Och det var det även denna gång. Kommer in på toaletten där jag ser en väldigt glad tjej som håller på att sätta igång tvättmaskinen. Hon har hällt tvättmedel i alla facken i tvättmaskinen på golvet o.s.v. Hade verkligen ingen ork att var arg i dag, men hon fick då inget beröm före att hon försökt tvätta heller kan jag säga.
Wilma kommer in på toaletten sen och ser vad som hänt. hon säger "ojojoj" skakar på huvudet och säger sedan " Men vad gott det luktar"...

Novas insektskräck verkar enbart ha hållit i sig i en dag.. hoppas den inte kommer tillbaka.. sen kan jag meddela att hon inte alls verkat trött under dagen varken på förskolan eller hos farmor.. men hon lär säkert vara svårväckt i morgon. Håller tummarna för en natt utan störningsmoment nu..

Nä, nu ska min individuella del av rapporten skrivas klart! och förresten:
 I MORGON KOMMER ÄLSKLINGEN HEM IGEN!!!

Lär uppdatera med en massa semesterbilder sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback