Tankar...

Idag har det uppstått en hel del tankar… Började redan i morse när jag lämnade barnen på förskolan innan jag for vidare till jobbet. Det hela började med att jag pratade lite med Wilma om en bok hon tog fram och visade mig. Sedan kom en av hennes förskolelärare fram till mig och vi började prata om hur utvecklad Wilma är för sin ålder och att hon kan så mycket, blivit så stor och duktig på allt. Alltid kul att höra positiva saker om sina barn. Sedan kom meningen som fått mig att fundera hela dagen.. ”Vi tycker att hon är så pass utvecklad så att hon skulle kunna börja förskoleklass redan till hösten”… Ett år innan med andra ord.. Vet ju att hon alltid haft mer gemensamt med äldre barn t.ex. Nova (Wilmas kompis ej vår Nova) och Mirjam som båda är ett år äldre. Sedan de slutade på hennes förskola har det inte varit likadant, inte samma sammanhållning med någon annan o.s.v. Många tankar finns det.. är hon redo för det? Hon kanske behöver det väldigt mycket eftersom det inte finns någon på förskolan hon umgås mycket med och det är mest små barn där.. Vi ville ju helst inte ha henne här på Porsön och hade hoppats hinna flytta innan hon började skolan.. o.s.v.

 

En annan tanke som faktiskt dök upp i våra huvuden redan i går kväll men som i dag blivit mer och mer spännande. Vi har hittat ett hus som vi vill ha.. verkligen.. Har dock inte varit till banken och har med andra ord inget lånelöfte, men vi funderar starkt på det i alla fall.. Har ju inte heller varit på visning och sett det live... Vi har ju rätt bra inkomst nu när jag också jobbar så omöjligt känns det inte som att det skulle vara. Nu ska jag ta mina tankar och lägga mig och sova…


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! spännande det här med Wilma, att börja ett år tidigare kanske är värt ett försök? Vad händer om hon inte skulle klara av det? kan man gå om året igen? har inte så stor erfarenhet av det, bara en kusin som gått ett år tidigare och det var jättebra typ tills hon kom upp i moppeåldern, då "alla andra" fick det utom hon. Men de är ju små saker i det stora hela. Spännande även med hus? vart då? blir ju jättenyfiken... Kramis!

2009-03-27 @ 23:33:18
Postat av: julia

Berätta mera! Var är huset! Ni kan ju alltid surra med banken och se huset.. kanske inte ens känns lika bra live och då är de ju funderingar i onödan :)

Postat av: Helena

Spännande, så ni har mkt på g ni också hör jag. Det gör mycket med extra inkomst. Vi har insett att om vi klarar att spara 6 000 tillsammans varje månad utan problem hur mkt kan man inte spara egentligen? om man tänker efter! Man är rätt bra på slösa, men har man ett mål klarar man av det!



Ja stora Wilma! Som du säger att hon har mer gemensamt med äldre barn kanske detta passar henne perfekt och hon får de utmaningar hon behöver.



Hoppas inte tankarna gör att du inte får nå sömn bara =) mkt att tänka på. Roligt att drömma bort sig i hus kan jag tänka mig.



Kram

2009-03-30 @ 13:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback