Frostat av frysen...

Fick ett ryck i dag och slängde ut allt från frysen, slog av den och frostade av den. Var på tiden.. och fint blev det efteråt.. Förstår inte varför det alltid ser ut som en igloo där inne innan man tar tag i saken.. Tog ca 2 timmar innan det blev klart.. men de var de värt.. har väl inte så mycket annat vettigt för mig nu för tiden.. haha...blir nog även att ta och torka ur kylskåp och skafferi i dag, men måste vänta tills flickorna somnat in lite bättre så jag inte väcker dem.

Annars har jag varit på en promenad i dag, stannade och pratade lite med en kompis som jag inte sett på länge på slutet så lite osäker på tiden men ca 1 timmes promenad om man räknar bort pausen då.. Skönt att promenera.. Är tredje långpromenaden denna vecka.. har faktiskt saknat det.. var länge sedan jag promenerade. Måste dock se till och ragga upp någon att promenera med eftersom "Lugna Favoriter" är inte alltid så sociala som man skulle vilja.. ;-) Bättre än inget i alla fall..

Wilma har varit på skolan idag igen.. besök nummer 2 med andra ord.. De gick dit med sina nuvarande pedagoger och sedan fick de se på en teater som de större barnen på skolan utförde. Det hade varit en väldigt spännande teater med spöken och allt. Det kommer att gå 8 barn i Wilmas förskoleklass... 6 pojkar och 2 flickor. En ordinarie förskoleklass lärare samt en lärare ev. elevassistent (vet inte riktigt vilken utbildning personen har ) kommer finnas i klassen eftersom en pojke i klassen synskadad och behöver stöd samt specialundervisning. Känns väldigt lyxigt!

Annars har jag och Nova hunnit plantera lite blommor ute.. blev inte färdigt eftersom jag höll på att få ett mindre sammanbrott när Nova skulle gå och hämta vatten hela tiden.. Resultatet av det hela blev en sjö av vatten från toaletten, genom hallen och ut.. sen att hon hade stövlar med jord på sig när hon gjorde detta var ju inte ett plus direkt.. Kan ju tillägga att jag damsög och skurade hallen och städade toaletten i går.. Kan säga att de syns inte i dag.. *suck* Nå jag då har jag kanske något att fördriva kvällen med sen.. Tur att man lär sig avbryta projekt i tid...

I förra inlägget skrev jag om att jag hade svårt att sova utan älsklingen.. den känslan höll inte i sig en andra natt.. kanske beroende på att jag bara som 3-4 timmar natten innan.. men jag slocknade tidigt igår och sov och sov.. Var väldigt utvilad i morse..

Älsklingen har de bra i Turkiet.. solar och badar och njuter av sin "semester" med jobbet. Wilma är den som tar de hårdast att pappa är borta. I dag på förskolan hade hon gått och satt sig i soffan och gråtit för att hon saknade pappa. Det svänger snabbt med henne ang. det. Ena stunden tycker hon att de är jätte roligt att pappa har åkt plan och är i ett annat land och andra stunden är hon jätte upprörd. Trodde faktiskt att det skulle vara Nova som saknade pappa mest.. men hon har bara velat ha pappa en gång och det var i natt när hon hade en mardröm.. då brukar Lars alltid gå till henne och krama och prata med henne.. (jag brukar gå till Wilma på nätterna) Så då dög jag inte riktigt utan hon ville ha pappa.. men nu känns det litegrann som att Nova förstår att pappa är på en resa och att han har åkt flygplan dit.. men inte riktigt när han ska komma hem. Hon frågade i dag om pappa var hemma och väntade på oss när vi gick från förskolan...

Har knappt sett på tv sen älsklingen for.. tycker det är väldigt trist att sitta hemma och se tv själv..

Planer för kvällen
(överstruket betyder att jag gjort bort det):

Torka ur kylskåpet
Torka ur skafferierna
Diska
Rengöra spisen lite nogrannare än vanligt.. ;-)
Plantera lite mer blommor ute..
Tvätta
Vika och sortera tvätt

Scrappa ett kort...

Borde väl hålla mig sysselsatt ett tag! Får se vad som blir gjort och inte... men det är i alla fall vad jag tänkt mig...

Kommentarer
Postat av: Julia

Härliga fredagssysslor :-) Jag måste nog också städa upp lite här hemma.. man blir ju lite piggare av att se solen så det kanske man orkar med. Håller med om att det inte är lika kul att se tv själv.. dock lyckas jag ju alltid hamna framför datorn istället..



Ska vädra, och tvätta så får vi hoppas på det bästa :) Annars får jag försöka sälja den :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback