Länge sen sist . . .

Nu har det gått mer än två veckor sedan jag tog mig tid att uppdatera bloggen och det har hänt en hel del måste jag säga vet knappt vart jag ska börja.

 

Vädret har varit underbart och vi har varit ute större delen av de dagar som vi varit lediga på. Det har blivit att man har grillat mycket och umgåtts med en del bekanta.


Wilma har varit i skolan för första gången. Hon tyckte att det var jätte roligt och hon verkar ha fått ett väldigt bra intryck av både de andra barnen samt pedagogerna. Hon kan knappt vänta på att få börja skolan nu. Hon berättade för mig att de fick berätta lite om sig själva och att många av barnen berättade hur gamla de var, men Wilma ville inte berätta sin ålder för hon trodde fröken skulle svimma och slå sig. Hon fick alltså inte en fråga om hur gammal hon var utan de andra barnen berättade det spontant men hon lät bli.


En orsak till att jag inte har uppdaterat här är att jag har haft två veckors praktik på Svedjeskolan. Har inte alls suttit vid datorn under den tiden, bara för att svara på en del viktiga mail annars har jag umgåtts med familjen. Jag och Elin har börjat att skriva rapporten som ska in i början av juni vi har även planerat vår redovisning. Känns jätte bra, är inte ett dugg stressa över något av detta utan känns väldigt lätt att skriva ihop med henne eftersom vi är på samma nivå.


Måste ju få skryta också.. Gissa vem som fick VG på tentan ?? Känns såååå skönt!


Sedan till en av de största nyheterna som jag har att dela med mig till er är att Wilma har lärt sig att cykla utan stödhjul. Vi tog bort stödhjulen och hon kunde cykla på en gång. Gick lite vingligt i början, men i dag har vi till och med varit på en kortare cykeltur hela familjen och hon cyklade utan stödhjul.. Är så stolt!


Vi har även ringt polisen för första gången. Vi blev ”vittnen” till ett inbrott en en bil. En mystisk mörkklädd tjej smög omkring och drog i en massa bildörrar på parkeringen här på porsön och till sist fick hon upp en bil. Hon han undan och han plocka på sig bilstereo, vindrutetorkare m.m. innan polisen kom. Älsklingen fick lämna vittnesmål och liknande.


Vi har även varit barnvakt och fått pröva på att vara 4 barns förälder... Var ett barn i Novas ålder och sedan en bebis på 10 månader. det gick jätte bra, men det var verkligen länge sedan man matade och höll en sådan liten bebis.


Nu är det bara några få dagar innan älsklingen åker till Turkiet. Ska bli såå trist att vara hemma själv under kvällarna när tjejerna sover...

 

Har tömt kameran på bilder nu..


 

 

 


Det har blivit att äta ute ett par gånger... det har varit riktigt varmt vissa dagar..

Grillade hemmagjorda biffar och majskolvar..mums.. har ni inte testat majskolvar måste ni göra det nästa gång ni grillar.

 


Här är en som uppskattar det i alla fall.. måste erkänna att jag älskar det också...



Förra helgen var jag och Wilma på dansföreställning i Pontushallen. Var riktigt roligt. Wilma satt helt inne i showen och lyckades följa med bra i handlingen. De hade gjort hela dansföreställningen som en berättelse. Wilma satt och var farsinerad över hur små några av barnen som uppträdde var. Hon var även väldigt insprerad av att börja dansa till hösten. Får se om det håller i sig eller hur det blir med det...Här ovan är en bild på alla som var med på föreställningen.

 

 


Wilma sitter på stan och väntar på bussen hem...


Nova tränar på att blåsa såpbubblor


Vår lilla konstnär ville ta ut stafliet i solen


Wilma ska iväg och träna cykla... Hon har blivit så duktig så snabbt. Gick verkligen undan från att inte alls kunna cykla utan stödhjul till att hon cyklar förbi väldigt fort...

 


Älskar mina tjejer över allt annat på denna jord..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback