Svårt att sova...

Kan ju börja med att det var sååå svårt att somna igår. Jag låg och vred och vände på mig hela tiden och tryckte jag hörde ljud och gick och kollade till flickorna 2000 gånger. Är väldigt ovan att sova själv på nätterna.. När älsklingen brukar åka iväg på fiskeresor brukar vi tjejer passa på att vara i Kalix och då sover vi alla i samma rum. Så sova ensam är ingen hit! Sista gången jag kikade mot klockan var den nästan tre på natten… måste ha somnat strax efteråt..

 

Har pratat med älsklingen i dag och de har endast 30 grader i skuggan och han hade solat och badat hela dagen.. som sagt.. är inte ett dugg avundsjuk på det inte.. ;-)

 

Har ju helt glömt bort att berätta att Wilma för någon dag sedan kom och frågade i fall hon fick göra hål i öronen. Hon började diskussionen ganska diskret och sa att jag hade fina öronhängen och om hon fick titta på dem. Sedan frågade hon hur man gör hål i öronen, sen berättade hon att många av barnen på hennes förskola redan har det och sen kom frågan. Hål i öronen som 5 åring.. jag vet inte om jag är gammalmodig eller nå men tycker att det är för tidigt. Lars lovade henne att han skulle kika i fall han hittade några låssas öronhängen åt henne… Hon har blivit VÄLDIGT medveten om vad hon vill ha på sig och vad hon inte vill ha på sig. I morgon ska hon till skolan igen för ett besök och hon har planerat vad hon ska ha på sig i morgon sen förra helgen! ;-) I år gjorde Wilma en bok en jätte fin sådan, boken handlade om henne och Aref ( en pojke som gått på hennes förskola som tyvärr har flyttat tillbaka till Iran med sin familj). Fröknarna sa i dag att många av barnen saknar honom och de fick inte riktigt något avslut med honom utan en dag var han bara borta. Lite trist…

 

Idag var Wilma väldigt hes och sa att hon hade ont i halsen. Väldigt dåligt tajmat eftersom det var min sista lektion i dag och jag hade redovisning och allt.  Så det hela slutade med att hon fick komma med på lektionen. Hon var en väldigt duktig tjej som var med på mina lektioner i dag och lyssnade på våra redovisningar. Under min och Elins redovisning skrev hon av våra rubriker på sitt papper. Snabbt måste hon ha skrivit eftersom vi inte visade alla sidor speciellt länge.

 

Dagen har med andra ord varit bra och nu har jag och Elin bara kvar att färdigställa rapporten! *nice*

 

I går tvättade jag en del, rengjorde tvättmaskinen (alla fack och liknande) städade upp vid skrivbordet och slängde en hel drös med papper. Han även scrappa lite.. Undra vad man ska hitta på i dag då..?

 

(jo förresten blir inga bilder förren om en vecka... eftersom kameran också är på semester)

 


Kommentarer
Postat av: Julia

ja men jag ångrar nog vagnen lite. Den luktar rök vilket jag inte kände förrens det var för sent :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback