Pyssel och plugg...

Det har varit fullt upp hela förra veckan med skola.. I måndags var min klass ut till Gammelstadsviken + andra lektioner den dagen, i tisdags och onsdags hade jag långa dagar på skolan mellan 8-18.. då min distansklass hade lektioner. I torsdags begav vi oss ut till Bällingebärget på en exkursion. Sedan har jag pluggat växter, buskar, träd, lavar och mossor inför en arttenta som vi har i morgon. Fick även gjort ett par inlämningsuppgifter i helgen så som sagt veckan har varit full med skolarbeten, men vill få bort allt innan min VFU börjar v.41 så jag inte har mycket mer det och mina kommande tentor att tänka på. Har två tentor v.44 en skriftlig och en hemtenta så det räcker att lägga fokus på det på kvällarna.

Förrutom allt plugg har vi varit riktigt pyssliga här hemma... Novas nya hobby är att lägga pussel. Hon lägger säkert 30 pussel om dagen. Minst! Förra helgen lärde hon sig lägga ett pussel med 56 bitar.. vilket hon älskade och byggde 10 gånger om dagen. Nu i helgen gav hon sig på ett av Wilmas storpussel och efter att ha hållit på ett bra tag hade hon klarat av detta pussel med på 104 bitar.. ojoj.. vad duktig hon är. Men hon tycker om att bygga med klossar, legon, duplon m.m. en riktig pysseltjej..

Några bilder från veckan som gått...

 


Nova bygger pärlplattor

 


Pärlplattor redo för strykning



Wilma har dansföreställning



Flickorna leker frisör..

Wilma har precis fixat Novas här och nu är det Wilmas tur. Lillasyster är dock inte så försiktig med kammandet och väldigt givmild med vattensprutan.. ;-)

 


Nova har velat bli fotad hela veckan...



Här vill hon också visa upp sina tänder...



Förra veckan kom Wilma hem med ett kärleksbrev åt pappa sin

 

 


Kommentarer
Postat av: Susanne

vilket rart kärleksbrev :)

2009-09-22 @ 11:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback