PM:et är färdigställt...

I går träffades jag och Emma på morgonen och började att strukturera upp vårt arbete. Vi lånade ca 10 böcker från biblio och tala de lite om upplägget. Sedan var klockan helt plötsligt 9.30 så vi fick snabbt ta och packa ihop allting för att sedan bege oss till vår förskola som vi ska vara på under vår VFU v.7-12. Är supernöjd över placeringen denna gång. Vi hamnade på Ideus förskola här på Porsön eller på Universitetet. Så det blir inge längre än att gå till skolan så de känns bra. Fick en väldigt bra känsla kring denna förskola, så förväntningarna är väldigt höga på denna praktik. Fick en super kunnig handledare som för övrigt är en av ägarna till förskolan. Detta ska bli spännande för det var inte alls en förskola som är traditionellt uppbyggd eller organiserad som det oftast är på kommunala förskolor.

Efter att vi varit på förskolan gick vi tillbaka till skolan och fortsatte med vårt arbete med PM:et. I går på morgonen hade vi inte påbörjat arbetet med det alls. När vi gick hem i går vid fyratiden var PM:et 9 sidor... sedan har vi lagt till lite mer så det slutar på 10 sidor.. och vi som tyckte att ett minst 4 sidor lät mycket från början. Men vad ska jag säga.. Det fungerar bra att arbeta tillsammans med Emma vi verkar komplettera varandra bra och vi har liknande mål och förväntingar på hur man ska skriva. Det känns bra! Är inte alls lika stressad över detta nu som jag var förra veckan.

Igår var det möte med vår nystartade föräldrarförening igen. Blir kanske att jag och en annan från föreningen kommer att åka på ett möte i sthlm i maj... *nice*

I morgon och på fredag är det dags igen för specialpedagogik två långa och innehållsrika dagar väntar med andra ord med massa redovisningar och liknande. Det har varit/kommer vara en intensiv vecka där de flesta timmarna på dagen spenderats på skolan, nästa vecka är det endast en lektion som är inbokad vilket känns underbart.

I kväll blir det nog att lägga sig tidigt för jag känner mig otroligt trött... Får se hur länge man orkar hålla sig vaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback